دانشگاه شهید بهشتی
ورود  English
اذان صبح به افق تهران: 05:13:58

گفتگوی ویژه با دکتر مهیار جاویدروزی، سرپرست اداره تشریفات و گردهمایی های دانشگاه شهید بهشتی

تاریخ انتشار: 1397/08/13 03:27 ب.ظ
دکتر مهیار جاویدروزی استادیار دانشکده معماری و شهرسازی است و سرپرستی اداره تشریف و گردهمایی های دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده دارد. وی مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است. دکتر جاویدروزی، دارای مقالات علمی تألیفی متعددی در حوزه تخصصی خود بوده است. از سوابق اجرایی دکتر جاویدروزی می­توان به مدیر طرح­های عمرانی دانشگاه شهید بهشتی بوده است. روابط عمومی و اطلاع رسانی، گفتگویی را با دکتر جاویدروزی انجام داده است که از نظر شما مخاطبان گرامی می گذرد.
image_2018_11_5-14_20_16_632_bEx.jpg
مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در چه زمانی تأسیس شد؟
تالار ابوریحان در بین سالهای 1345 تا 1348 به بهره برداری رسید. در سال 1387 با الحاق ساختمان سابق دانشکده حقوق به تالار ابوریحان، مجموعه مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تاسیس شد. در حال حاضر مرکز همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در فضایی بالغ بر 7هزار متر مربع در 4 طبقه با 7 سالن کنفرانس با گنجایش 1210 نفر، 2 باب رستوران با ظرفیت 650 نفر، 4 اتاق فنی، 3 اتاق تشریفات، 2500 مترمربع فضای نمایشگاهی و 1000 مترمربع باغ ایرانی واقع شده است.
روند برگزاری یک نشست یا همایش در این مرکز از نحوه درخواست تا  اجرای کار چگونه است؟
مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی بمنظور تسهیل دسترسی برگزار کنندگان به امکانات این مرکز اقدام به طراحی سامانه رزرو آنلاین در سایت مرکز همایش ها نموده است. در این سیستم متقاضی پس از اطلاع از خدمات و ظرفیت‌های موجود در مرکز، ضمن اطلاع از بها، نسبت به رزرو در تاریخ مورد نظر اقدام می‌نماید. به این منظور تالارها و فضاهای نمایشگاهی مورد نظرتوسط برگزار کننده از طریق سایت مرکز به آدرسwww.sbuicci.ir رزرو می شود. برنامه‌گزار حقوقی با وارد کردن مشخصات شامل نوع برنامه، تالار مورد نظر و ساعت و زمان اجرا درخواست خود را ثبت می نماید و کدرهگیری دریافت می کند؛ تکمیل فرم ‌های مذکور به منزله رزرو قطعی تالارها نیست. پس از بررسی و تایید درخواست، متقاضی جهت عقد قرارداد شخصاً به مرکز همایش ها مراجعه خواهد نمود.
چنانچه برنامه‌گزار نیازمند خدمات ویژه‌ای از قبیل پذیرایی باشد باید هنگام عقد قرارداد اعلام نیاز نموده تا با هماهنگی، این نیاز از طریق پیمامکار مورد تایید مرتفع گردد.
تعداد برنامه های برگزار شده در نیمه نخست سال جاری چه میزان است؟
در شش ماه نخست سال 1397 بالغ بر 80 برنامه در مرکز همایش های دانشگاه برگزار شده است که این تعداد با توجه به تعطیلات سال نو، ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شرایط ویژه اقتصادی که منجر به کاهش چشمگیر برنامه شده قابل قبول است
با چه چالشها و مشکلاتی در این مرکز مواجه هستید؟
محدودیت های مالی بزرگترین چالش پیش روی مدیریت مرکز است. مرکز همایش های دانشگاه، با فضایی بالغ بر 7هزار متر مربع نیازمند نگهداری، تعمیر، مرمت و بازسازی مداوم بناها و تجهیزات است. با سرعت چشمگیر پیشرفت تکنولوژی و فناوری، ارتقاء تجهیزات الکترونیکی، صوتی و تصویری بروز و کارآمد یک ضرورت اجتناب‌ناپدیر است. عدم برخورداری مرکز همایش ها از پارکینگ اختصاصی از دیگر موانع موجود است که قدرت رقابت این مرکز را با رقبای قدرتمند فعال در محدوده دانشگاه مانند سالن اجلاس، مرکز همایش‌های صداوسیما و هتل اسپیناس را به چالش کشیده است.
برنامه های آینده این مرکز برای توسعه چیست؟
برنامه های آتی مرکز همایش در راستای ارتقاء کیفیت و فعالیت ها و خدمات ارائه شده، دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت را شامل می شود. با توجه به شرایط اقتصادی، حفظ بازار و سرمایه گذاران موجود، اصلاح و توسعه فرآیند رزرواسیون با هدف مرتفع نمودن مشکلات موجود از جمله برنامه های کوتاه مدت است. در بخش برنامه های بلند مدت می توان به مدیریت محتوا و ساماندهی برنامه های اجرا شده در مرکز اشاره کرد؛ از آنجا که مرکز همایش های بین المللی در یک فضای دانشگاهی قرار دارد و با توجه به سیاست ها و رویکردهای مدیران دانشگاه، در نظر داریم بیش از پیش به سمت برگزاری برنامه هایی با محتوای علمی حرکت کنیم برای نیل به این هدف با تدوین برنامه راهبردی در نظر است با اعمال تخفیف های ویژه و ارائه بسته های تشویقی برای کنفرانس‌های تخصصی و سمینارهای علمی و بین المللی شرایط را برای میزبانی این سمینارها هموار نماییم. متمرکز نمودن رزرواسیون تمامی تالارها و سالن‌های کنفرانس موجود در پردیس‌ها، دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه بمنظور ارتقاء تجهیزات و ساماندهی فضاهای موجود از دیگر اقدامات در دست اجرا است.  
با سپاس از شما که وقت خود را در اختیار روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه قرار دادید.

Sorosh-Icon
کلید واژه ها:
منبع خبر روابط عمومي
تعداد مشاهده: 209
 

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی