صفحه اصلی
مرکز پژوهشی ورزش معلولین در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد
  • 12852 بازدید

«مرکز پژوهشی ورزش معلولین» باهدف به‌کارگیری و توسعه‌ی علوم ورزشی در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، با دو حیطه کلی ورزش قهرمانی و سلامت معلولین، 6 مهر 1400 در ساختمان شماره‌ 2 دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ طراحی، ارائه و اجرای طرح‌های پژوهشی ملی و بین‌المللی در راستای حل چالش‌ها و مشکلات ورزش معلولین؛ توليد محتواهای علمی قابل استناد متناسب با نيازهاي علمي-عملی ورزش معلولین؛ احصای داده‌های مربوط به وضعيت فعلی ورزش معلولین کشور جهت تهيه بانک‌های اطلاعاتی مبتنی بر نیازمندی‌های اين حوزه؛ تسهيل بهره‌مندی سازمان‌ها، نهادها و مراکز اجرایي از امکانات علمی-پژوهشی مرکز و سایر بخش‌های دانشگاه؛ انتقال ‌یافته‌های علمي-پژوهشی از پژوهش‌ها و طرح‌های اجراشده در مرکز و ساير مراکز ملی و بین‌المللی به سطح جامعه و به منظور بهره‌مندی دستگاه‌های سیاست‌گذار ورزشی و بهداشتی كشور از اهداف تاسیس این مرکز است.

این مرکز با رویکرد پژوهشی، آموزشی، توانمندسازی و فعالیت در زمینههای فیزیولوژی، رفتار و روان‌شناسی، بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی به فعالیت می‌پردازد.

پیش از افتتاح این مرکز، سه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهیدبهشتی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و علوم ورزشی، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و کمیته پارالمپیک به امضاء رسید.

در مراسم افتتاح این مرکز دکتر نصیری قیداری،‌ رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر علی شریف‌نژاد‌‌، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وعلوم ورزشی؛ محمود خسروی‌وفا، رئیس آکادمی کمیته پارالمپیک؛ دکتر اسبقیان، رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین؛ دکتر احمدی‌زاد، رئیس دانشکده‌ علوم ورزشی و تندرستی و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات هلمی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی حضور داشتند.

گزارش تصویری امضاء تفاهم نامه همکاری و افتتاح مرکز پژوهشی ورزش معلولین

افزودن نظرات