آشنایی با روابط عمــومی
روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت
اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته
های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است
.روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند ، هوشمندانه
سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در
قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط
عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و
روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد و در این راستا اداره روابط
عمومی دانشگاه شهید بهشتی، عهده دار ایجاد، تسهیل و توسعه تعامل سازنده بین کارکنان،
مدیران ،استادان ،دانشجویان و مخاطبان بیرونی دانشگاه بوده و تلاش دارد ضمن ایجاد اعتماد،
همگرایی و جلب مشارکت آنان ، نقش مؤثری در توسعه و ارتقای جایگاه آن ایفا نماید. این
واحد با ایجاد و تقویت ارتباطات درون سازمانی وارتباطات مردمی و اطلاع رسانی و اطلاع
جویی شفاف در جهت تامین نیازهای افکار عمومی و مدیران آن گام برداشته و با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد این دانشگاه، نظیر پیشینه قوی،خودباوری،
پشتکار و روحیه جستجوگری و حساس به مسائل اجتماعی با تکیه برانباشت اطلاعات و تجارب
نهفته و توانمندی کارکنان خود به عنوان سرمایه ارزشمند و بنیادین و با بهرهگیری از
ابزارها و فنون ارتباطی نوین ،تلاش دارد خدمات خود را به آحاد جامعه و رسانههای ارتباط
جمعی ارائه نماید.
ما در روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی
، با الهام از اصول متعالی مکتب اسلام و اخلاق حرفه ای به این ارزشها پایبندیم:
· صداقت، امانتداری و رازداری
· توجه به کرامت انسانی و رشد معنوی کارکنان
و مخاطبان
· اهتمام ویژه به اطلاعرسانی منصفانه
و حفظ مصالح و منافع عموم
· نظمگرایی، وقتشناسی و احترام به قوانین
و مقررات و استانداردها
· ارج نهادن به نیروی انسانی شایسته با
نگرش دانشمحور در فعالیتهای حرفهای
· حفظ آبروی افراد و رعایت حریم خصوصی
در اطلاع رسانی و اطلاع یابی