روابط عمومی و اطلاع رسانی در دانشگاه شهید بهشتی، یکی از اجزای واحدهای تابعه حوزه ریاست بوده و همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زیر نظر مستقیم مدیریت عالی دانشگاه انجام وظیفه می نموده است.
در این مدیریت، کیفیت و کمیت رابطه سازمان با دیگران و نیز افکار عمومی جامعه، با در نظرگرفتن یک اصل اساسی که دانشگاه و افراد آن برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم هستند، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. در این راستا، روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، ضمن رعایت منشور اخلاقی خویش که در آن اعتقاد به کرامت انسانها و تکریم مخاطبین دانشگاه، اعتقاد به حق مردم جهت کسب اطلاع از وضعیت و اقدامات دانشگاه، سهیم کردن افراد در تصمیم سازی و اجرای برنامه های درون و برون دانشگاهی و رعایت اصول اخلاق حرفه ای با تاکید بر موازین شرع مقدس اسلام در برخورد با مخاطبین، خود را ملزم به تحقق اهداف سازمانی خویش مطابق ذیل نموده است:
· بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روشهاي علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان؛
· مشورت و ارائه خدمات لازم به منظور برقراری و گسترش امور ارتباطی واحد های تابعه با مخاطبان؛
· فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانههاي ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان، در جهت ارائه دیدگاهها، رویدادها، برنامه ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم؛
· جلب همکاری و همراهی جامعه در مسیر تحقق اهداف قانونی و تلاش در جهت فراهم آوردن موجبات رشد فضائل اخلاقی کارگزاران و کارکنان در مسیر خدمت به مردم؛
· سهیم سازی مردم و مخاطبان سازمان در تصمیم سازی و اجرای برنامههاي درون سازمانی و برون سازمانی؛
· تلاش در جهت سوق دادن قوانین، امکانات و توانمندیهای سازمان به سمت نیازهای واقعی مخاطبان.؛
· رعایت اصول اخلاق حرفهاي و تأکید بر موازین شرع مقدس اسلام در برخورد با مخاطبان؛
· تلاش در جهت ایجاد تفاهم متقابل بین مدیریت و پرسنل، از طریق گفتمان متقابل و ترویج شیوههاي ارتباطی بین پرسنل و مدیریت.
· اطلاع رسانی و اطلاعیابی و گزارشدهی جریان امور، رخدادها و فعالیتها به مخاطبان درون سازمانی و عموم مردم، در راستای این نکته که دانستن و آگاهی حق طبیعی همگان است.