صفحه اصلی
سامانه ارزیابـی رضایت‌منـدی از کارکنان دانشگاه شهید بهشتی راه‌انـدازی شد
  • 13138 بازدید

سامانه ارزیابـی رضایت‌منـدی از کارکنان دانشگاه شهید بهشتی راه‌انـدازی شد.

دکتر فقیهـی، مدیر نظارت، ارزیابـی و تضمیـن کیفیـت (ناتک)، در گفـت‌وگـو با روابط عمومی در خصـوص دلایل و ضرورت راه‌انـدازی سامانه رضایت‌منـدی از کارکنان افزود: همه ما میدانیم که همه کارکنان گرانقدر دانشگاه شهید بهشتی از صبح تا پایان وقت اداری و برخی از آنها تا پاسی از شب در دانشگاه مشغول خدمت هستند و اکثریت ایشان کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند که به دستاوردهای افتخارآمیز دانشگاه منجر می‌شود. البته همه این دستاوردها حاصل همکاری همه اعضای دانشگاه است؛ اساتید به یک نوع نقش دارند و کارکنان به نوعی دیگر. از مدتها پیش احساس اینکه یک اقلیت کمی از همکاران ما در ارائه خدمت به ارباب رجوع موجب نارضایتی می‌شوند، فکر مدیران ارشد دانشگاه را مشغول کرده بود؛ به این دلیل به دنبال ابزاری بودیم که بوسیله آن امکان دریافت بازخورد از کسانی که از کارکنان دانشگاه خدمت دریافت می‌کنند فراهم شود تا به کمک این ابزار بتوانیم ادارات و قسمت‌هایی که در ارائه خدمت به هر دلیلی دچار ضعف هستند را شناسایی و به تقویت آنها کمک کنیم.

دکتر فقیهـی افزود: براین اساس یک سایت با آدرسhttps://esurvey.sbu.ac.ir  در دانشگاه طراحی و راه‌اندازی شد که هرشخصی که خدمتی در دانشگاه دریافت می‌کند به این سایت مراجعه کرده و میزان رضایت  خود را از عملکرد همکاران اعلام نماید.

ایشان با اشـاره به اهـداف طراحـی و راه انـدازی سامانـه ارزیابـی رضایت‌منـدی از کارکنـان اظهار داشت: هدف این است که از طریق دریافت بازخورد دریافت‌کنندگان این خدمات بتوانیم به عملکرد بهتر کارکنان دانشگاه کمک کنیم و در درازمدت شاهد آن باشیم که متوسط سطح رضایت از کارکنان دانشگاه افزایش یافته است؛ لذا هدف اصلی این است که به کمک این ابزار به تدریج عملکرد همکارانمان بهتر شود.

 مدیر ناتک با اشاره به شرایط لازم برای موفقیت سامانه مذکور تصریح کرد: ما در صورتی می‌توانیم از اطلاعاتی که در این سایت وارد می‌شود استفاده بهینه نماییم که همه کسانی که خدمتی دریافت می‌کنند به این سایت مراجعه کرده و نظر خود را وارد کنند، اعم از مراجعینی که از خدمات همکاران ما راضی بوده‌اند و چه کسانی که نارضایتی داشته‌اند؛ بنابراین از همه درخواست می‌کنم که پس از دریافت هر خدمتی به این سایت مراجعه و نظر خود را اعلام نمایند.

دکتر فقیهـی با تشریـح فرآینـد کار سامانـه رضایتمنـدی خاطرنشـان کرد: دریافت‌کنندگان خدمت در دانشگاه سه گروه هستند: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان. بدیهی است که بعضی از کارکنان دانشگاه ارباب رجوع برخی دیگر از همکاران ما هستند به عبارت دیگر بعضی از کارکنان برای دریافت خدمت به یک کارمند دیگر مراجعه می‌کنند. بنابراین برای هر سه گروه این امکان ایجاد شده که در این سایت وارد بشوند و در مورد خدمتی که دریافت کرده‌اند، نظر بدهند. به هیچ وجه ارزیابی دریافت کننده خدمت، در این سیستم قابل رویت برای هیچ مدیر یا کارمندی نخواهد بود و اطلاعات افرادی که وارد این سایت شده و فرم را پر کرده‌اند محرمانه حفظ شده؛ به عبارت ساده به هیچ وجه کارمند ارزیابی شونده نمی‌تواند از هویت ارزیابی کننده اطلاع یابد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی ادامه داد: همکاران مرکز فناوری اطلاعات در این سایت کنترلهایی را تعبیه کرده‌اند که امکان وارد کردن نظرات تکراری درباره یک خدمت وجود نداشته باشد. بدین منظور مراجعه کننده در هنگام ورود به این سامانه در ابتدا شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس کد ارسال شده برای تلفن همراه خود را در سایت وارد می‌کند تا به عنوان مثال یک ربات کامپیوتری اقدام به پر کردن فرم نکرده باشد. برای این سایت  یک کد QR طراحی شده تا عزیزانی که قصد ورود به این سامانه را دارند نیاز به تایپ آدرس آن نداشته باشند. دریافت کنندگان خدمت می توانند با قرار دادن دوربین گوشی هوشمند خود در مقابل این کد، وارد این سایت شوند. به هرحال موفقیت این سایت در گرو این است که دریافت کنندگان خدمت، بلافاصله پس از دریافت خدمت به این سامانه مراجعه کرده و نظرات خود را وارد کنند.

مدیر ناتک در پایان با تاکیـد بر سهولـت امر ارزیابـی در سامانـه مذکـور خاطـرنشـان شـد: فرمی که دریافت کنندگان خدمت در این سایت باید پر کنند فقط حاوی ۵ سوال است و در نتیجه تکمیل آن حداکثر دو دقیقه طول خواهد کشید. این کار خیلی ساده شده تا دانشجویان عزیز، اساتید گرامی و کارکنان محترم نگران این نباشید که پر کردن این فرم از ایشان وقت زیاد خواهد گرفت.

آدرس اینترنتی: http://esurvey.sbu.ac.ir

کد QR آدرس اینترنتی:

           

افزودن نظرات