صفحه اصلی
« شما هم یک همیار باشید »
  • 14519 بازدید

کانون همیاران سلامت روان از علاقه مندان به همکاری با مرکز مشاوره

دانشگاه شهید بهشتی با هدف بهره‌گیری از دانشجویان داوطلب در زمینه گسترش فعالیت‌های ارتقای بهداشت روانی و با اعتقاد به تأثیر ماندگار و مؤثر همسالان در دانشگاه، اقدام به تأسیس کانون‌های دانشجویی سلامت روان کرده است. کانون همیاران سلامت روان، نهادی است که به جهت جلب مشارکت و یاری دانشجویان همیار به سایر دانشجویان دانشگاه و نیز با هدف ارتقا سلامت روان تحت  نظر مرکز مشاوره و با هماهنگی معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشجویی دانشگاه فعالیت می‌کند.
کمیته های کانون همیاران سلامت روان شامل:
کمیته آموزش و پژوهش: وظایف اعضای این کمیته برنامه ریزی و برگزاری سمینار، همایش و نشست پرسش و پاسخ و انجام پروژه های تحقیقاتی جهت بهبود وضعیت سلامت روان دانشجویان است. در دوران قبل کرونا، همایش ها و سمینارهای بزرگی با موضوعات کاربردی و مفید برگزار شده است و از زمان شروع کرونا نیز همچنان کارگاه ها و همایش های کانون به صورت مجازی با بهترین اساتید روانشناسی پابرجا است. گفتنی است که کانون همیاران همچنان دورهمی های نقد فیلم یا کتابخوانی و دورهمی های روانشناسی را حضوری برگزار می¬کند.
کمیته رسانه و تبلیغات: وظیفه این کمیته، مدیریت پیج اینستاگرام و تلگرام کانون و تهیه کلیپ و محتوای آموزشی در حیطه سلامت روان و انتشار اخبار کانون از طریق رسانه ها و خبرگزاری های دانشجویی است.


کمیته نشریه:

وظیفه انتشار نشریه با صاحب امتیازی کانون همیاران سلامت روان و ارائه فعالیت ها و برنامه های کانون و مرکز مشاوره به صورت ماهنامه و تهیه محتوای آموزشی برای کلیپ ها و پادکست های کانون 


اتاق فکر همیاران:

در این کمیته سعی داریم با همفکری یکدیگر، برای برگزاری همایش ها و نشست ها و رویدادهای دیگر ایده پردازی کرده و با گرد آمدن دور هم، برای مناسبات و رویدادهای ملی و جهانی همفکری کنیم.
در کانون همیاران سلامت روان، با عضویت در کمیته¬های مجزا، با کمک دیگر اعضا تلاش می¬کنیم تا قدمی در جهت ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی دوستان و اطرافیان خود برداریم.

بخشی از فعالیت¬های کانون:


1-ارائه خدمات مرتبط با ارتقای سلامت روان دانشجویان
2-برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات روانشناختی
3-یاری رسانی در حل مسائل روانشناختی دانشجویان و ارجاع دانشجویان نیازمند به مداخلات روانشناختی به متخصصان مرکز مشاوره و آموزش¬های اجتماعی دانشگاه
4-تهیه محتوای چند رسانه ای (پادکست، کلیپ، نشریه و کتابچه و بروشورهای آموزشی)
5-برگزاری غرفه ها و مسابقات آنلاین و حضوری
6-گفتگوی آزاد در موضوعات مرتبط با سلامت روان و چالش های آن
7-کتابخوانی گروهی و نقد فیلم

در نهایت در پی آنیم که با برگزاری جلسه آنلاین در محیط وبینار دانشگاه با حضور اعضای اصلی و فعال کانون همیاران سلامت روان، به سوالات داوطلبان عضو در کانون همیاران سلامت روان و همچنین اعضای جدید کانون پاسخ دهیم. گفتنی است تاریخ برگزاری جلسه آنلاین موردنظر متعاقبا از طریق صفحه اینستاگرام کانون و همچنین سایت مرکز مشاوره و آموزش های اجتماعی دانشگاه اعلام خواهد شد.

افزودن نظرات