صفحه اصلی
پرتال بهشتی من راه‌اندازی شد
  • 7683 بازدید

دکتر شاملی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی با اعلام این خبر افزود: «پرتال بهشتی من» با هدف ایجاد محیطی ویژه برای اعضای جامعه دانشگاه شهید بهشتی برای تبادل اطلاعات و اخبار اختصاصی ایشان و دسترسی یکپارچه و متمرکز اعضا به اهم اطلاعات و نرم‌افزارهای دانشگاهی راه‌اندازی شد.

دکتر شاملی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی این پرتال تصریح کرد: این محیط برای مدیریت و شخصی‌سازی راحت‌تر داده‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات اعضا توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه طرح‌ریزی و ایجاد شده است. در فازهای توسعه‌‌ای پیش بینی شده برای آن، قرار است این پرتال در‌ آینده دروازه ورود به کلیه سرویس‌ها و خدمات دانشگاهی شود.

ایشان درخصوص نحوه دسترسی و ورود به پرتال بهشتی من خاطرنشان شد: پیوند دسترسی به «پرتال بهشتی من» در صفحه اول وبگاه دانشگاه در بالای صفحه قرار داده شده و آدرس آن https://my.sbu.ac.ir است. ورود کلیه اعضا دانشگاه به این پرتال از طریق «شناسه بهشتی» و رمزعبور آن فراهم شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با برشمردن ویژگیهای این پرتال اظهار داشت: «پرتال بهشتی من» برای هریک از اعضای هیات‌علمی، دانشجویان و کارمندان حاوی بخشی از اطلاعات و داده‌های اختصاصی ایشان است که از طریق برقراری ارتباط نرم‌افزاری با هریک از سیستم‌های آموزشی، پژوهشی، اداری، مالی و رفاهی دانشگاه، اطلاعات اختصاصی هر عضو را به‌صورت برخط در پرتال وی نشان می‌دهد. برخی از بخشهای اطلاعاتی پیش بینی شده نظیر آمار حجم اینترنت مصرفی و حجم اینترنت باقیمانده دانشگاهی، تعداد ایمیل‌های جدید خوانده نشده، تعداد درخواست‌های جاری در پیشخوان سیستم جامع دانشگاهی و برنامه غذایی رستوران‌های دانشگاه در هفته جاری و وعده‌های رزرو شده برای همه اعضا قابل مشاهده است. برخی بخش‌ها نظیر آخرین حکم استخدامی تایید و امضا شده، آخرین فیش حقوقی، تعداد نامه‌ها و پیام‌های خوانده شده و نشده برای اعضای هیات علمی و کارمندان در نظر گرفته شده است. برنامه هفتگی درس‌های نیسمال جاری، برنامه زمان‌بندی امتحان‌های نیسمال جاری و غیره نیز در پرتال اعضای هیات علمی و همچنین دانشجویان قرار داده شده است.

دکتر شاملی به بخشهای اختصاصی پرتال فوق اشاره کرد و گفت: بخشهای اختصاصی پرتال اعضای هیات علمی شامل نمودار امتیازهای پژوهشی از سال 1395 به بعد، نمودار اعتبارهای پژوهشی از سال 1395 به بعد، فهرست آخرین گردش کارهای خاتمه یافته در پیشخوان سیستم جامع دانشگاهی است. در پرتال دانشجویان امکان ارسال درخواست یا سوال بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات شناسایی ایجاد شده است. همچنین اخبار و اطلاعیه‌های مهم دانشگاه و اخبار و اطلاعیه‌های ویژه پرتال بهشتی من، فهرست کلیه سیستم‌ها و سامانه‌های دانشگاهی و پیونددسترسی به هر یک از آنها، پیوندها و دسترسی‌های سریع نیز به منظور ایجاد سهولت دسترسی در پرتال همه اعضا در دسترس است.

ایشان در پایان ضمن ابراز امیدواری به اینکه این پرتال مورد اقبال کلیه اعضا دانشگاه قرار گیرد، خواستار بهره‌برداری همگانی از این پرتال شده و اعضای دانشگاه شهید بهشتی درخواست نمود تا با ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بهبود و پیشرفت هر چه بهتر آن یاری نمایند.

افزودن نظرات