فراخوان ثبت نام در دوره کوتاه مدت «علم و دین و هنر انسان بودن» دانشگاه کمبریج

4099 بازدید

پژوهشگاه علم و دین فارادی (faraday institute for science and religion)، واقع در دانشگاه کمبریج، هرساله دوره‌های کوتاه مدتی را با محوریت مباحث علم و دین و با نگاه مثبت به تعاملات میان علم و دین در عصر حاضر برگزار می کند.

​​​​​​​این دوره، یک دوره بینالمللی و با شرکت استادان سرشناس جهانی در حوزه‌های مختلف دانش، از جمله، روانشناسی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی،  زیست‌شناسی، اختر شناسی و روباتیک است که هر کدام از پژوهشگران، از منظر تخصصی خود، به تعاملات و چالش‌های میان علم و دین پرداخته، سعی در ارایه تصویری جامع از رابطه میان علم و دین دارند.

سال گذشته، به همت مرکز تحقیقات روانشناسی و دین دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه کمبریج، بیش از چهل نفر از دانشجویان، بورسیه شده و در این دوره، بدون پرداخت هزینه ثبت نام شدند. دانشجویان با حمایت استادان گروه روانشناسی و دین، حضور فعال و گسترده‌ای در دوره داشتند و به موازات شرکت در کلاس‌های دوره، جلسات بحث و بررسی نیز با حضور استادان دانشکده و دانشجویان، حول محور موضوعات طرح شده در این دوره برگزار شد.

به دلیل حضور فعال دانشجویان در این دوره، امسال نیز دانشگاه کمبریج، ابراز تمایل نموده است که استادان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی را بدون دریافت هزینه، در این دوره، با عنوان «علم و دین و هنر انسان بودن» ثبت نام نماید (هزینه عادی ثبت نام دوره مجازی، برای اساتید 350 پوند  معادل سیزده میلیون تومان و برای دانشجویان 75 پوند معادل سه میلیون تومان است).

از دانشجویان و استادان علاقه‌مند به حضور در این دوره دعوت به عمل می‌آید که در صورت تمایل به شرکت در این دوره، با خانم فاطمه صفایی با شماره واتس آپ 091209107564254، حداکثر تا تاریخ 20 خردادماه تماس حاصل نمایند.

شرکت کنندگان، علاوه بر حضور مجازی و تعامل با ارایه دهندگان، امکان دسترسی به مواد آموزشی دوره را نیز خواهند داشت.

طول مدت این دوره 6 روز است که در هر روز سه تا چهار جلسه یک ساعت و نیمه برگزار می‌شود. آغاز دوره، روز یکشنبه دوازدهم تیرماه 1401 خواهد بود.

جزییات بیشتر در مورد موضوع، زمان بندی و اساتید دوره را می توان در وبسایت دانشگاه کمبریج ملاحظه نمایید.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: