کارگاه آموزشی استانداردسازی بین المللی در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

4590 بازدید

​​​​​​​

کارگاه آموزشی استانداردسازی بین‌المللی با هدف آشنایی با فعالیت‌های استانداردسازی و نحوه تدوین استانداردهای بین المللی، ۱۸ بهمن ماه با همکاری اداره کل استانداردسازی استان تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در این کارگاه که جمع کثیری از شرکت های دانش بنیان و فعالان زیست بوم فناوری کشور حضور داشتند، دکتر نیک پیمان، مدیر امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ضمن خوش امدگویی به حضار، درخصوص رویکردهای اصلی کارگاه یعنی استانداردسازی و تسهیل تجاری سازی با توجه به اینکه استاندارد بودن محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش قدرت رقابت‌پذیری این محصولات در بازارهای تجاری نقش بسیار مهمی دارد، صحبت کرد.
در ادامه دکتر قاسمی،معاون مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و تدوین استانداردهای بین المللی، ضمن تشریح ضرورت استانداردسازی، مشارکت در استانداردهای بین‌المللی، همکاری در کمیته‌های متناظر استاندارد و تدوین استاندارد، بر لزوم همکاری در تدوین استانداردهای بین المللی تاکید کرد و افزود: می‌بایست دغدغه‌ها و نیازهای صنایع و محصولات ایرانی را درقالب استانداردها بگنجانیم تا در نهایت شرایط ورود محصولات ایرانی به بازارهای بین‌المللی تسهیل و تسریع شود.
دکتر قلاسی مود، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و تدوین استانداردهای بین‌المللی نیز در این کارگاه در خصوص دغدغه جدی و میزان پیشرفت کشورهای مختلف در استانداردسازی صحبت کرد.
به گفته قلاسی مود، کشورهایی نظیر چین و هند بدلیل سهم مهمی که استاندارد در فرآیند ورود به بازارهای مختلف دارد بیشترین میزان مشارکت در تدوین استاندارد ها را دارند.
گفتنی است این کارگاه در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و اداره کل استاندارد استان تهران با هدف تسهیل فرایند ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای داخلی و بین‌المللی امضا شده است برگزار شد.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: