در سفر رئیس دانشگاه به روسیه،

راه‌های همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و انستیتو علوم و تکنولوژی اسکول تک بررسی شد

2586 بازدید

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و هیات همراه در سومین روز سفر به روسیه از انستیتو علوم و تکنولوژی اسکول‌تک، Skolkovo Institute of Science and Technology مهمترین پارک فناوری روسیه بازدید کردند.

رئیس دانشگاه با مسئولان انستیتو اسکول‌تک دیدار و گفت‌و‌گو نمود، در این دیدار راه‌های همکاری‌های متقابل و تبادل استاد و دانشجو بررسی شد.

​​​​​​​

انستیتو علوم و تکنولوژی اسکول‌ تک (Skoltech) یکی از دانشگاه‌های پیشرفته روسیه است که در محوطه یکی از بزرگترین پارک‌های فناوری در مسکو بنا شده است. این موسسه که با صنعت و موسسات صنعتی ارتباط تنگاتنگ دارد می‌کوشد دانشجویان را در ارتباط با آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی تربیت کند. این انستیتو از مراکز شاخص در حوزه فناوری و نوآوری در کشور روسیه است.

 

​​​​​​​

اسکول‌تک در سال 2011 با مشارکت مؤسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) با چشم‌انداز تبدیل شدن به یک مؤسسه دانشگاهی پیشرو در جهان در حوزه علم و فناوری تأسیس شد.

به عنوان یک مؤسسه دانشگاهی، مأموریت اصلی اسکول‌تک، تعالی دانشگاهی در حوزه های هدف است؛ این مأموریت شامل انجام پژوهش‌های پیشرفته پایه و کاربردی و آموزش نسل بعدی رهبران علم، فناوری و تجارت است.

همچنین، اسکول‌تک به عنوان یک مؤسسه دانشگاهی پیشرو، در قالب آموزش حرفه‌ای، خدمات مشاوره، پژوهش‌های برخوردار از بودجه صنعتی و پیاده‌سازی نتایج، خدمات تسهیلاتی مشترک، صدور مجوز فناوری و شرکت‌های جدید (که پژوهشگران، مهندسان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مؤسسه تأسیس می‌کنند) ارزش‌آفرینی می‌کند. بنابراین، اسکولتک برتری فن‌آورانه روسیه را در حوزه‌های هدف تقویت می کند و شکاف بین پژوهش و صنعت را پر می‌کند.

اسکول‌تک بخشی از جامعه اسکولکووُ را تشکیل می‌دهد؛ جامعه‌ای که یک اکوسیستم جدید و خود پایدار نوآوری را ایجاد می‌کند که موتوری را برای صنعت پیشرفته (های‌تک) روسیه و جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم می کند. بر اساس این خط مشی، اسکول‌تک به تقویت پژوهش‌های پیشرو در زمینه‌های پیشرفته بسیار حیاتی برای روسیه، ترویج فعالیت‌های کارآفرینانه و آموزش متخصصان رقابت‌جوی بین‌المللی سرعت می‌بخشد؛ متخصصانی که قادر به فعالیت در چشم انداز به سرعت در حال تغییر پژوهش و فناوری هستند.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: