راهنماهــا

 

«فرایند ثبت درخواست جهت طرح در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه در پیشخوان خدمت سیستم گلستان»

متقاضی محترم برای پیگیری ثبت درخواست خود در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه نیاز به مراجعه حضوری نیست و از طریق فرایند موجود در پیشخوان خدمت    سیستم گلستان می‌توانید درخواست خود را پیگیری نمائید. لازم به ذکر است جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه به طور معمول 2 هفته یکبار برگزار می‌شود و پس از طرح درخواست متقاضی در کمیسیون، نتیجه در گزارش 1395 سیستم گلستان قابل مشاهده است.

لازم است هنگام ثبت درخواست کلیه مدارک و مستندات لازم بارگذاری شود.

  • مدارک لازم برای ثبت درخواست بازگشت به تحصیل و یا تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی :

درج علت تاخیر اتمام تحصیلات در سنوات مجاز و قید تعداد دروس و واحدهای باقیمانده.

  • مدارک لازم برای ثبت درخواست بازگشت به تحصیل و یا تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد : درج علت تاخیر اتمام تحصیلات در سنوات مجاز، قید میزان پیشرفت پایان‌نامه توسط استاد محترم راهنما و اعلام زمان تقریبی دفاع از پایان‌نامه.

  • مدارک لازم برای ثبت درخواست بازگشت به تحصیل و یا تمدید سنوات دانشجویان مقطع دکتری :

درج علت تاخیر اتمام تحصیلات در سنوات مجاز، قید میزان پیشرفت رساله توسط استاد محترم راهنما و وضعیت مقالات مستخرج از رساله و اعلام زمان تقریبی دفاع از رساله.

  • مدارک لازم برای ثبت درخواست تمدید سنوات مرحله آموزشی دانشجویان مقطع دکتری :

بارگذاری نمره زبان خارجی مورد قبول دانشگاه (جهت ارزیابی جامع آموزشی) که به تائید کارشناسان آموزش دانشگاه رسیده باشد و اعلام زمان تقریبی دفاع از پروپوزال (جهت ارزیابی جامع پژوهشی).

  • مدراک لازم برای حذف ترم، مرخصی و یا وقفه بدون احتساب درسنوات:

درج علت ثبت درخواست همراه با بارگذاری مدارک و مستندات لازم که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده باشد. از قبیل تائید مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد دانشگاه و یا تائید مدارک روانپزشکی توسط مرکز مشاوره دانشگاه.

  • مدارک لازم برای استفاده از تسهیلات مرخصی بدون احتساب در سنوات "زایمان":

طبق بخشنامه وزارت علوم، مادران دانشجو در طول سنوات مجاز تحصیلی می‌توانند درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات مرخصی زایمان را به کمیسیون ارسال نمایند. (شرایط بهر‌ه‌مندی از تسهیلات مذکور: یک نیمسال در دوره بارداری - به شرط تائید پزشک معتمد دانشگاه مبنی بر نیاز به استراحت پزشکی- و 4 نیمسال پس از تولد فرزند- ضمن بارگذاری تصویر شناسنامه مادر و فرزند).

  1. در صورتیکه درخواست شما غیر از موارد مذکور باشد می‌توانید از گزینه «سایر درخواست‌های مرتبط با کمیسیون» استفاده نموده و مدارک و مستندات لازم را بارگذاری نمائید.

  • در شرایطی که نیاز به ارسال پرونده متقاضی به کمیسیون بررسی موارد خاص استان و یا کمیسیون بررسی موارد خاص مرکزی باشد، لازم است متقاضی ضمن مراجعه به سازمان امور دانشجویان «سامانه سجاد»، درخواست خود را همراه با مدارک و مستندات لازم بارگذای نماید. درخواست متقاضی پس از تائید توسط دانشگاه به کمیسیون مذکور ارجاع داده می‌شود.

توجه:

لازم به ذکر است جهت پیگیری فرایند مذکور نیاز به مراجعه حضوری نیست و پس از اعلام رأی توسط کمیسیون‌های مذکور، نتیجه به صورت مکتوب به متقاضی و واحد آموزشی مربوطه ابلاغ خواهد شد