صفحه اصلی
موفقیت تیمهای انجمن ACM دانشگاه شهیدبهشتی در مسابقات غرب آسیا
  • 21786 بازدید

تیم های انجمن برنامه‏ نویسی ACM دانشگاه شهیدبهشتی، مدالهای نقره و برنز مسابقات بین‏المللی برنامه‏ نویسی دانشجویی منطقه غرب آسیا را از آن خود کرد.

 

 

 

بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی منطقه غرب آسیا در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مسابقات، ۷۹ تیم سه‏ نفره برنامه‏ نویسی منتخب از دانشگاه های سراسر کشور برای کسب جواز حضور در مسابقات جهانی و مسابقات قهرمانی غرب آسیا به رقابت پرداختند.

 

 

 

در این رقابت ها، سه تیم منتخب از دانشگاه شهیدبهشتی حضور داشتند که تیمِ متشکل از آقایان محمدمهدی آهنگران، آرین بنایی، امیر ولیزاده و مهدی کاظمی (مربی) مدال نقره و تیمِ متشکل از آقایان علی میرجهانی، امین انوری سرور، نوید مهدیان و عرفان علی‏محمدی (مربی) مدال برنز را کسب کردند. تیمِ متشکل از آقایان روزبه صیادی، امیرعلی منجر و خانم پرستو فلک افلاکی نیز جایزه اولین حل یک سوال مسابقه را از آنِ ‌خود کرد.

 

 

 

دانشگاه صنعتی شریف با کسب جایگاه اول این مسابقات، مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد که از 21 تا 26 ماه ژوئن سال 2020 در شهر مسکو برگزار خواهد شد. تیم های برتر دانشگاه های شهیدبهشتی، صنعتی امیرکبیر، تهران و خواجه‏ نصیرالدین‏طوسی به مسابقات قهرمانی (سوپر ریجن) غرب آسیا راه یافتند که قرار است در 14 و 15 ماه ژانویه 2020 به میزبانی مشترک ایران و هند برگزار شود تا تیم های برگزیده این مسابقات به مسابقات جهانی راه پیدا کنند. دانشگاه شهیدبهشتی در پنج‏ سال گذشته به طور پِیاپی افتخار حضور در مسابقات جهانی برنامه‏ نویسی دانشگاهی را داشته که بزرگترین رویداد علمی دانشجویی کامپیوتر در جهان محسوب می‏شود. برای شرکت در این مسابقات، تنها 140 تیم از میان بیش از 3000 دانشگاه، از طریق مسابقات منطقه‏ ای انتخاب می‏شوند که در این مسابقات، رقابت بسیار تنگانگی میان شرکت‏ کنندگان برقرار است.

 

 

 

 مسابقات برنامه‏ نویسی دانشجویی منطقه غرب آسیا معتبرترین مسابقات برنامه نویسی دانشجویی در کشور است که هرساله در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‏شود.