صفحه اصلی
سخنراني هاي بين المللي گفتگوي اديان در باب دين و پاندمي
  • 6741 بازدید

 

سخنرانی‌‌های بین المللی گفتگوی ادیان در باب دین پاندمی

گروه حکمت و کلام و ادیان و عرفان دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری سلسله نشست بین المللی با موضوع گفتگوی ادیان در باب دین و بیماری های عالم گیر در نیمسال اول تحصیلی سال جاری کرده است.
با ظهور بیماری عالم گیر کرونا و ایجاد تغییرات گسترده در زندگی مردم جهان، نهادها و عالمان دینی اغلب سنت های دینی جهان تمرکز خود را بر این مسئله جهانی و نوظهور قرار دادند. آنچنان که شاهد هستیم طی 20 ما گذشته، آثار مکتوب و شفاهی بسیاری در رابطه با باورهای دینی و بیماری‌های عالم گیر تدوین و ارائه شده است که همزمانی این تحقیقات بر موضوعی واحد، در میان ادیان مختلف جهان، امر نادر و جالب توجهی است. در نتیجه، با طراحی یک سلسله سخنرانی بین المللی تلاش کردیم تا از این فرصت پدید آمده بهره جوییم و چشم اندازهای دینی مختلف را در رابطه با بیماری عالم گیر مبتلا به جهان، کنار یکدیگر قراردهیم تا امکانی برای گفتگوی ادیان به طور کلی و پیگیری راهکارهای مختلف برای مقابله با این بیماری عالم گیر، به طور خاص، ایجاد کرده باشیم.  
در این سلسله سخنرانی‌ طی 5 جلسه، متفکران حوزه های دینی یهودیت، مسیحیت، اسلام و بودیسم حضور خواهند یافت و به طرح مواضع کلی سنت خود درباره این پدیده عام گیر خواهند پرداخت.
لینک ورود به جلسه اول: (لطفاً با گزینه مهمان وارد شوید)

https://www.skyroom.online/ch/mmfallah/sbu/l/en

افزودن نظرات