
معرفی امور پشتیبانی
اهداف و ماموریتها
1. تامین، تدارکات و پشتیبانی از کلیه فعالیتهای دانشگاه
2. حفظ، نگهداری و توزیع اموال و لوازم مورد نیاز واحدها
3. تامین ایاب و ذهاب اداری
شرح وظایف پشتیبانی
1. ایجاد و اداره نظام اطلاعاتی برای آگاهی از امکانات و تجهیزات دانشگاه و وضعیت آنها
2. برنامهریزی تدارک و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه بهنحوی که ضمن حفظ صرفه و صلاح دانشگاه موجب توقف فعالیتهای دانشگاه نگردد
3. گردآوری، طبقه بندی و تنظیم اسناد و مدارک برای انجام خریدهای دانشگاه با همکاری تخصصی واحدهای ذیربط
4. انجام کلیه خدمات پشتیبانی دانشگاه در زمینه نقلیه از طریق بهکارگیری صحیح و مناسب نیروهای در اختیار و یا عقد قراردادهای با بخش خصوصی بر اساس سیاستها و رعایت مقررات مربوطه و نظارت و کنترل در اجرای قراردادهای خدمات منعقده
5. ایجاد نظام مناسب و صحیح نگهداری و انبار کالاهای دانشگاه و اجرای آن بهصورت متمرکز و یا غیرمتمرکز
6. نظارت بر تهیه و تدارکات احتیاجات دانشگاه
7. برنامهریزی و انجام اقدامات لازم به منظور شمارهگذاری، بیمه مجوز طرح ترافیک، عوارض و سایر خدمات خودرویی برای خودروهای دولتی
1. کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای تحت سرپرستی از قبیل حسابداری، امور تدارکات، امور نظارت بر خدمات نقلیه بر اساس قوانین مربوطه مصوبات و دستورالعملها و گزارشهایب دریافتی از مراجع
2. کنترل و نظارت بر تهیه دستورالعملها و ضوابط در چارچوب اختیارات قانونی بر اساس قوانین ومقررات جاری (ضوابط اجرایی قانون بودجه، آئیننامه مالی و معاملاتی دانشگاه، قانون کار) .. بهمنظور تشخیص مغایرات و اشتباهات احتمالی در برطرف نمودن آنها
3. نظارت بر تهیه برنامههای عملیاتی واحدهای تحت سرپرستی و در صورت لزوم واحدهای سازمانی شرکت در زمینه مسائل مالی، تدارکات و خدمات عمومی بر اساس اهداف و عملکرد دانشگاه بهمنظور مدیریت منابع مالی و تحقق اهداف
4. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دستگاهها و موسسات برونسازمانی بر اساس مکاتبات و مذاکرات سازمانی بهمنظور پیشبرد اهداف دانشگاه
5. کنترل و نظارت بر تهیه گزارشها و اطلاعات مالی، اداری بر اساس استانداردهای حسابداری و تحلیلهای آماری بهمنظور ارائه اطلاعات به مقام مافوق و مراجع ذیربط جهت اخذ تصمیمگیریهای آتی
6. ایجاد هماهنگی و همکاری بین واحدهای تحت سرپرستی و سایر واحدهای سازمانی از طریق تشکیل جلسات، گردهمایی ها و مذاکرات به منظور تسریع و تسهیل در انجام وظایف محوله
7. شرکت در مجامع، کمیسیونها و کمیتههای مختلف اداری و مالی بر اساس ابلاغیههای صادره از مراجع ذیربط به منظور ارائه راهکارهای سازنده و اتخاذ تصمیم مناسب جهت پیشبرد اهداف دانشگاه
8. همکار در ارائه پیشنهادهای اصلاحی ناشی از تعارض احتمالی قوانین در اجرای آن (همانند سایر واحدهای دیگر سازمان) بر اساس قوانین و مقررات و مصوبات ابلاغی بهمنظور رفع تعارضهای احتمالی و اجرای دقیق قوانین و مقررات
9. شرکت در (IMS) مشارکت فعال در طراحی، استقرار و بهروزآوری سیستم مدیریت یکپارچه برنامههای مرتبط با آن از جمله: حضور مستمر در کلیه جلسات مربوطه، اهتمام و پیگیر در جهت نظارت و کنترل بر رعایت کلیه قوانین و دستورالعملهای مرتبط با سیستم یکپارچه مدیریت
10. رفع هر گونه عدم انطباق مشاهده شده در واحد تحت سرپرستی خود
11. برگزاری مناقصهها
12. برنامهریزی و نظارت برارائه خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه دانشگاه جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
13. تامین فضاو تدارکات تجهیزات و امکانات و وسایل اداری جهت ارائه خدمات
14. برنامهریزی و نظارت بر عملیات خدماتی – تدارکاتی – انبارداری – تعمیرات و نگهداری خودروها
15. برنامهریزی و تلاش جهت واگذاری کلیه امور قابل واگذاری به بخش خصوصی
16. نظارت عالیه بر عملکرد شرکتهای طرف قرارداد با دانشگاه
17. سازماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیم کار، تعیین حدود اختیار وتفویض اختیار در بین واحدها و ادارات تابعه
18. انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
19-توجه به اجرای صحیح آئیننامه مالی و معاملاتی در اداره تدارکات و کارپردازی
20- نظارت بر اجرای سیستمهای مکانیزه و همچنین راهبری سیستم مذبور
21- نظارت و ارزیابی نیروی انسانی تحت پوشش مدیریت پشتبانی و سازماندهی و تقسیم کار و نظارت بر حضور و غیاب پرسنل
22- نیازسنجی و پیگیری اعتبار مورد نیاز
23- برنامهریزی جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
24- شرکت در کمیسیونها و جلسات مربوطه
25- هماهنگی، همکاری با مدیر و پیگیری انجام امور در راستای ارائه خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه دانشگاه جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
26- پیگیری تخصیص فضا و تدارکات تجهیزات و امکانات و ملزومات اداری جهت ارائه خدمات
27 -هماهنگی و پیگیری عملیات خدماتی – تدارکاتی – انبارداری – تعمیرات و نگهداری خودروها
28- هماهنگی و پیگیری جهت واگذاری کلیه امور قابل واگذاری به بخش خصوصی
29- همکاری با مدیر در نظارت بر عملکرد شرکتهای طرف قرارداد با دانشگاه
30- همکاری با مدیر درسازماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیمکار، تعیین حدود اختیار وتفویض اختیار در بین واحدها و ادارات تابعه
31- تهیه و تنظیم پیشنویس مکاتبات اداری، توافق نامهها و قراردادهای لازمه
32- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
2. کنترل و نظارت بر تهیه دستورالعملها و ضوابط در چارچوب اختیارات قانونی بر اساس قوانین ومقررات جاری (ضوابط اجرایی قانون بودجه، آئیننامه مالی و معاملاتی دانشگاه، قانون کار) .. بهمنظور تشخیص مغایرات و اشتباهات احتمالی در برطرف نمودن آنها
3. نظارت بر تهیه برنامههای عملیاتی واحدهای تحت سرپرستی و در صورت لزوم واحدهای سازمانی شرکت در زمینه مسائل مالی، تدارکات و خدمات عمومی بر اساس اهداف و عملکرد دانشگاه بهمنظور مدیریت منابع مالی و تحقق اهداف
4. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دستگاهها و موسسات برونسازمانی بر اساس مکاتبات و مذاکرات سازمانی بهمنظور پیشبرد اهداف دانشگاه
5. کنترل و نظارت بر تهیه گزارشها و اطلاعات مالی، اداری بر اساس استانداردهای حسابداری و تحلیلهای آماری بهمنظور ارائه اطلاعات به مقام مافوق و مراجع ذیربط جهت اخذ تصمیمگیریهای آتی
6. ایجاد هماهنگی و همکاری بین واحدهای تحت سرپرستی و سایر واحدهای سازمانی از طریق تشکیل جلسات، گردهمایی ها و مذاکرات به منظور تسریع و تسهیل در انجام وظایف محوله
7. شرکت در مجامع، کمیسیونها و کمیتههای مختلف اداری و مالی بر اساس ابلاغیههای صادره از مراجع ذیربط به منظور ارائه راهکارهای سازنده و اتخاذ تصمیم مناسب جهت پیشبرد اهداف دانشگاه
8. همکار در ارائه پیشنهادهای اصلاحی ناشی از تعارض احتمالی قوانین در اجرای آن (همانند سایر واحدهای دیگر سازمان) بر اساس قوانین و مقررات و مصوبات ابلاغی بهمنظور رفع تعارضهای احتمالی و اجرای دقیق قوانین و مقررات
9. شرکت در (IMS) مشارکت فعال در طراحی، استقرار و بهروزآوری سیستم مدیریت یکپارچه برنامههای مرتبط با آن از جمله: حضور مستمر در کلیه جلسات مربوطه، اهتمام و پیگیر در جهت نظارت و کنترل بر رعایت کلیه قوانین و دستورالعملهای مرتبط با سیستم یکپارچه مدیریت
10. رفع هر گونه عدم انطباق مشاهده شده در واحد تحت سرپرستی خود
11. برگزاری مناقصهها
12. برنامهریزی و نظارت برارائه خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه دانشگاه جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
13. تامین فضاو تدارکات تجهیزات و امکانات و وسایل اداری جهت ارائه خدمات
14. برنامهریزی و نظارت بر عملیات خدماتی – تدارکاتی – انبارداری – تعمیرات و نگهداری خودروها
15. برنامهریزی و تلاش جهت واگذاری کلیه امور قابل واگذاری به بخش خصوصی
16. نظارت عالیه بر عملکرد شرکتهای طرف قرارداد با دانشگاه
17. سازماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیم کار، تعیین حدود اختیار وتفویض اختیار در بین واحدها و ادارات تابعه
18. انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
19-توجه به اجرای صحیح آئیننامه مالی و معاملاتی در اداره تدارکات و کارپردازی
20- نظارت بر اجرای سیستمهای مکانیزه و همچنین راهبری سیستم مذبور
21- نظارت و ارزیابی نیروی انسانی تحت پوشش مدیریت پشتبانی و سازماندهی و تقسیم کار و نظارت بر حضور و غیاب پرسنل
22- نیازسنجی و پیگیری اعتبار مورد نیاز
23- برنامهریزی جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
24- شرکت در کمیسیونها و جلسات مربوطه
25- هماهنگی، همکاری با مدیر و پیگیری انجام امور در راستای ارائه خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه دانشگاه جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
26- پیگیری تخصیص فضا و تدارکات تجهیزات و امکانات و ملزومات اداری جهت ارائه خدمات
27 -هماهنگی و پیگیری عملیات خدماتی – تدارکاتی – انبارداری – تعمیرات و نگهداری خودروها
28- هماهنگی و پیگیری جهت واگذاری کلیه امور قابل واگذاری به بخش خصوصی
29- همکاری با مدیر در نظارت بر عملکرد شرکتهای طرف قرارداد با دانشگاه
30- همکاری با مدیر درسازماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیمکار، تعیین حدود اختیار وتفویض اختیار در بین واحدها و ادارات تابعه
31- تهیه و تنظیم پیشنویس مکاتبات اداری، توافق نامهها و قراردادهای لازمه
32- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
