صفحه اصلی
افتتاح خوابگاه برادران شهید شهریاری
  • 13641 بازدید

به حول و قوه‌ی الهی، امروز طی مراسمی با حضور معاون و مسئولین محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولین محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ریاست دانشگاه و معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیریت امور فنی و عمرانی و کارشناسان مربوطه، خوابگاه برادران شهید شهریاری افتتاح می‌شود.
این پروژه در قالب قرارداد سرجمع با زیربنای 5581 مترمربع در 8 طبقه و یک زیرزمین احداث شده که دارای 94 اتاق و 408 تخت است. خوابگاه شهید شهریاری دارای اتاق‌های 2نفره معلولین، 4نفره و 6نفره است و از دو آسانسور 8نفره و 10نفره، پلکان مرکزی و دو پله فرار در دو طرف ساختمان برخوردار است.
از ویژگی‌های این خوابگاه آن است که هر اتاق دارای روشویی/سرویس بهداشتی و حمام مجزاست. مساحت اتاق‌ها 36-30 مترمربع است که سرانه فضای اتاق برای هر دانشجو 7-6 مترمربع می‌باشد. در طبقه همکف 10 اتاق و در سایر طبقات هرکدام 12 اتاق قرار گرفته است.
این بنا با فونداسیون بتن مسلح و سازه اسکلت فولادی و سقف مرکب است که ستون‌های آن از ورق فولادی ساخته شده و سیستم ساختمان از نوع دوگانه قاب خمشی و مهاربند همگراست و مقاوم در برابر نیروی زلزله (7 ریشتر) می‌باشد.
زیرزمین خوابگاه دارای یک آشپزخانه عمومی است و سایر طبقات هرکدام یک آشپزخانه دارد. تأسیسات ساختمان مستقر در زیرزمین شامل: موتورخانه، رختشویخانه، مخازن ذخیره آب، اتاق برق و ژنراتور می‌باشد. سرمایش اتاق‌ها با کولر آبی و گرمایش به وسیله شوفاژ تأمین شده است.​