مراسم معارفه سرپرست دانشکده الهیات و ادیان برگزار شد

11899 بازدید

مراسم تکریم دکتر سعیدی و معارفه دکتر باباپور، دوشنبه 4 اسفند 1399 با حضور دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی  دانشکده الهیات و ادیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتررسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، تغییر روسا و مدیران دانشگاه را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در دانشگاه شهید بهشتی،این تغییر و تحول خوشبختانه روال خوب و مناسبی پیدا کرده و با جمع‌آوری آراء عمومی و افکار و نظراتی که در دانشکده وجود دارد مسئولیت دانشکده به یکی از همکارانی که دارای مقبولیت هستند، سپرده می شود. این شیوه انتصاب روسای دانشکده‌ ها و پژوهشکده‌ها در دوره ریاست جناب آقای دکتر نصیری رئیس محترم دانشگاه با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با قدردانی از زحمات دکتر سعیدی در مدت تصدی ریاست دانشکده الهیات و ادیان، اظهار داشت: دکتر سعیدی در مدت ریاست دانشکده با  اخلاق حسنه، دلسوزی و تلاش برای ارتقاء دانشکده و دانشگاه بسیار تلاش کردند؛ برخود وظیفه خود می دانم که از این همکار گرامی به پاس زحماتی که کشیدند قدردانی نمایم؛ امیدوارم پس از این نیز دانشگاه از تجربیات ایشان بهره‌مند شود.

رئیس دانشگاه، با اشاره به فرایند انتخاب و انتصاب روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها تصریح کرد: انتخاب روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها براساس خرد جمعی و دریافت نظرات اعضای هیات علمی آن واحد و لحاظ نمودن سه شاخصه اصلی و مهم شامل رتبه علمی، تجربه اجرایی و مقبولیت صورت می گیرد.

دکتر نصیری، به جایگاه دانشکده الهیات و ادیان اشاره کرد و افزود: ارائه دروس معارف توسط این دانشکده یکی از وظایف مهم و صفت ممیزی دانشکده الهیات و ادیان است، تمام دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند، در طول دوره تحصیلشان با دانشکده الهیات ارتباط دارند. اگر دروس معارف به خوبی ارائه شود در رفتار و منش یک جوان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، از این رو معارف، درس بسیار مهمی در دوران تحصیل دانشجویان است و یادگار انقلاب عزیز ما است ؛ لذا از این بُعد این دانشکده بسیار قابل احترام و مهم است.

دکتر سعیدی، رئیس سابق دانشکده الهیات و ادیان؛ گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دانشکده ارائه داد و رویکرد دانشکده به سمت مسائل کلان را رویکرد جدید عنوان کرد و برای دکتر باباپور آرزوی موفقت نمود و گفت: امیدوارم ایشان در سمت ریاست دانشکده موفق و موید باشند و  موجبات رشد و پیشرفت دانشکده را فراهم آوردند.

دکتر باباپور، سرپرست دانشکده الهیات و ادیان نیز از تلاش‌های دکتر سعیدی قدردانی کرد و در خصوص اهمیت و جایگاه این دانشکده  گفت: اگرچه این دانشکده دوره کارشناسی ندارد اما بیش از 12 هزار دانشجوی کارشناسی که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، موظف‌اند چهارده واحد در این دانشکده بگذراند؛ یعنی دقیقا یک دهم این واحدهایی که دانشجو می‌گذراند، مربوط به دانشکده ما است.

در ادامه نشست، دکتر دهقان، دکتر مرندی، دکتراحمدوند و دکتر بهارنژاد در خصوص چالش‌ها و مسائل دانشکده، دیدگاه‌ها  و نظرات خود مطرح کردند؛ دکتر احمدوند،  معاون پژوهشی و فناوری؛ وضع دانشکده الهیات و ادیان را در حوزه پژوهش خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشکده ما بسیار کم هزینه است به رغم اینکه تنخواهی که دریافت می کند، تصویر بسیار خوبی را ارائه کرده است. نوآوری هایی که در عرصه های مختلف نشان داد خوشبختانه دیده شد و این روند ادامه دارد.

 

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: