صفحه اصلی
از برگزیدگان نهایی چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تقدیر شد
  • 21757 بازدید

جلسه تقدیر از برگزیدگان نهایی چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، 25 بهمن ماه  1399 با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست مهندس جمیلی، رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی و  رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره؛ دکتر شکری، معاون پژوهشی دانشگاه؛ دکتر غلامی دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی حضور داشتند.

دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، با قدردانی از برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، این حرکت را موجب ایجاد انگیزه و امید در جوانان ایده پرداز کشور دانست و اظهار داشت: همانطور که در سوره مبارکه آل عمران اشاره شده است انسان هایی که در راه خدا و در راه سعادت بشر از مال و جانشان انفاق می کنند و کسانی که دعوت به کار خیر می نمایند آخر و عاقبت به خیر خواهند شد. صرف کردن مال در راه آموزش، فرهنگ، علم به عنوان عمل خیر از انسان باقی می ماند پس باید تا می توانیم به انجام کار، نیت و عمل خیر مبادرت ورزیم.

رئیس دانشگاه با ارائه توضیحاتی در خصوص ثبت اختراع در سطح ملی که پیش نیاز مطرح شدن در سطح بین المللی است، از اقدامات صورت گرفته در جهت برقراری ارتباط با یونسکو در راستای حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی سخن گفت و افزود: فراهم شدن ساز و کار انجام کار مشترک با یونسکو، نقش بسزایی در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های بنیاد در سطح دنیا خواهد داشت.

 

سپس مهندس جمیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در سخنانی گفت: به عنوان یک نهاد پشتیبان در حال ساماندهی حرکت نمودن از انجام کار فردی به سمت انجام کارگروهی در سطح کشور و ترویج این مسئله هستیم. با هدف پشتیبانی بیشتر از برگزیدگان، درصدد مستقل شدن هویت جشنواره و برقراری ارتباط با نهاد یونسکو هستیم تا علاوه بر استفاده از امکانات آنها با اخذ تایید از یک مرجع بین المللی، اعتبار بیشتری به کار برگزیدگان دهیم. برای نیل به این مهم نیاز به بسترسازی برای پشتیبانی و جذب خلاقیت ها با برگزاری جشنواره و استفاده از پتانسیل افراد اثرگذار همچون اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم. هرکدام از طرح های برگزیده چنانچه بتوانند ایده خودشان را به سمت صنعتی شدن و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه ببرند کنارشان خواهیم بود.

در بخشی از این نشست، برگزیدگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان که با محوریت «تاثیر کرونا بر الگوی زیست» برگزار شده بود ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه آشنایی با جشنواره، به بیان مزیت رقابتی ایده‌های خود در جشنواره پرداختند و درخواست افزایش تعداد برگزیدگان به جهت وجود ایده های ارزشمند در جشنواره را داشتند. در این نشست ضمن تقدیر از برگزیدگان جشنواره، هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص جشنواره پنجم که در سال آینده برگزار خواهد شد صورت پذیرفت.

 

شایان ذکر است، بنیاد نیکوکاری جمیلی در راستای حمایت از ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی باهدف تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را به‌صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌نماید. برگزیدگان نهایی جشنواره از اعتبار ویژه ی بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره مند می شوند.

 

​​​​​​​

افزودن نظرات