صفحه اصلی
ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم مهم ترین هدف برگزاری جشنواره روابط عمومی است
  • 30773 بازدید

«جشنــواره معرفـی و تجلیــل از واحدهـای برتـر دانشگـاه شهیـدبهشتی» برای نخستین بار همزمان با 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات برگزار می شود. برای بررسی دلایـل و چرایـی برگزاری این جشنواره گفـت و گویـی با دکتر رسولـی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومـی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط‌عمومی؛ با اشاره به سابقه و پیشینه فعالیت روابط‌عمومی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: روابط عمومی یکی از واحدهای سازمانی بسیار مهم و تاثیرگذار در دانشگاه شهید بهشتی است و از زمان تاسیس تاکنون دوره های درخشانی را سپری نموده و در مقاطعی بسیار فعال عمل کرده است؛ فعالیت این واحد در تمامی دوره‌ها و با همه فراز و فرودهایش قابل تقدیر است. در حال حاضر با تکیه بر تجربیات گرانسنگ پیشین هم در حوزه مدیریت و هم در حوزه پرسنل شاغل در روابط عمومی، با یکی از دوره‌های فعال در این اداره روبرو هستیم؛ قریب به یکسال پیش با تغییر مدیریت و تغییر سازماندهی، این واحد وارد مرحلۀ جدیدی از فعالیتهایش شد.

مدیر حوزه ریاست و روابط‌عمومی، با آسیب‌شناسی فعالیت روابط‌عمومی ها در  دانشگاه‌ها گفت: یکی از چالش‌های پیش رو در دانشگاه‌ها این است که علی‌رغم فعالیت‌های بسیار زیادی که صورت می گیرد اما چون تبلیغاتی برای معرفی این فعالیت ها انجام نمی شود، کارها نمود خارجی ندارند؛ از این رو وظیفه روابط عمومی‌ها در معرفی و بازتاب دستاوردها و برنامه‌های دانشگاه‌ها به جامعه سخت‌تر و دشوارتر از روابط عمومی‌های سایر سازمان ها و نهادهاست. در دانشگاه شهید بهشتی، معرفی دانشگاه در سطح درون سازمانی و برون سازمانی در قالب یک ماموریت راهبردی برای روابط عمومی بازتعریف شده است تا بتواند ارتباط و تعامل سازنده را بین افراد و واحدهای درون دانشگاه از یک سو و جامعه و صنعت از سوی دیگر برقرار نماید.

دکتر رسولی، با برشمردن ویژگی‌های روابط‌عمومی کارآمد گفت: در رویکرد جدید مدیریتی به دنبال استقرار و تثبیت روابط‌عمومی مستقل، پویا و فعال هستیم که براساس شاخص‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند، واقعیت‌ها را نمایش می‌دهد و به عنوان یک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیریت کلان دانشگاه، زمینه و بستر ارتقاء و تعالی سازمان را فراهم می‌آورد؛ بی تردید دستیابی به این هدف بدون تعامل دوسویه و موثر با واحدهای مختلف دانشگاه میسر نخواهد بود.

مشاور رئیس دانشگاه، بر تغییر پارادایم‌های موجود در حوزه اطلاع‌رسانی تاکید کرد و افزود: اگر روابط عمومی دانشگاه در قالب شبکه ارتباطی گسترده و فعال با بخش‌های مختلف دانشگاه، اعضاء هیات علمی، دانشجویان و کارکنان در تعامل باشد و ارتباط سازنده‌ای با رسانه‌ها، جامعه و سازمان‌های بالادستی داشته باشد، آن زمان است که به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. در دوره جدید فعالیت روابط‌عمومی در دانشگاه، تلاش براین است تا با بهره‌مندی از تجربیات افراد کارآزموده و خبره در حوزه روابط عمومی و براساس اصول عقلی و شاخص‌های حرفه ای، سازمان روابط‌عمومی بازسازی شود.

وی، تصریح کرد: در رویکرد جدید، اهداف، ماموریت ها و روش‌های مشخص برای روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی تدوین و تبیین شده و با ترسیم برنامه‌ها و سازماندهی نیروها و امکانات، فعالیت‌ها با شتاب و با روند صعودی در حال پیگیری است و فضای پویا و پرتحرکی ایجاد شده است. در همین راستا طی ماه‌های اخیر با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی، حرکت جدیدی آغاز شده است؛ همچنین برای تعامل سازنده، شبکه ارتباطی فعالی در بین بخش های دانشگاه ایجاد شده است و در این جریان سازماندهی شده، برخی واحدهای دانشگاه همکاری تنگاتنگی با روابط عمومی داشتند.

دکتر رسولی، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره روابط عمومی خاطرنشان شد: جشنــواره معرفـی و تجلیــل از واحدهـای برتـر دانشگـاه شهیـدبهشتی به منظور ارتقاء جایگاه روابط عمومی و تجلیل و قدردانی از همکاری واحدهای مختلف دانشگاه، برای نخستین بار برگزار می‌شود. شناسایی و معرفی واحدهای فعال در زمینه همکاری و تعامل با روابط عمومی دانشگاه؛ تقویت روحیه همکاری و تعامل مشترک و سازنده بین واحدهای دانشگاه؛ حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های واحدهای دانشگاه در حوزه اطلاع‌رسانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان و همچنین ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم در بین واحدها برای انجام فعالیت مشترک، مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور هستند.

مشاور رئیس دانشگاه، در پایان تاکید کرد: نیروی انسانی دلسوز، مهم‌ترین سرمایه روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی است. ما به دنبال تعمیق فعالیت‌های روابط عمومی، بازتعریف و نهادینه کردن هویت سازمانی این واحد مهم و تاثیرگذار هستیم و بی‌شک رشد و بالندگی روابط عمومی در خدمت و هم سو با تعالی و ارتقاء واحدهای دانشگاه خواهد بود.

 

 

 

افزودن نظرات