صفحه اصلی
حجت‌الاسلام رجالی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی شد
  • 21451 بازدید

مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در روز شنبه 21 فروردین ماه با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدا دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی؛ با عرض خیرمقدم، از دلایل مجازی برگزار شدن این نشست با توجه به اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر قرمز شدن شهر تهران و اهمیت حفظ سلامت همکاران خبر داد و گفت: به دلیل حفظ پروتکل‌های بهداشتی اعضای شورای دانشگاه، جمعی از استادان برجسته دانشگاه، همکاران و نمایندگان تشکل‌ها در این جلسه به صورت مجازی شرکت دارند.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ با اشاره به پیشینه تشکیل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر اساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساسنامه های متعاقب آن، در دانشگاه ها تاسیس شده است و یادگار ارزشمندی از امام راحل است؛ این حرکت هم از لحاظ قانونی و هم به لحاظ مسائل ارزشی و معنوی که در این جریان وجود دارد ارزشمند، بسیار مهم و با اهمیت است.

رئیس دانشگاه، با قدردانی از زحمات و تلاش های مسئول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: برای حاج آقای پورذهبی که عزیز ما هستند آروزی موفقیت دارم، ایشان علاوه بر جایگاه حقوقی شان، با توجه به فضیلت های اخلاقی و اثر بخشی ایشان در دانشگاه، برای ما چه در دانشگاه باشند و یا در هر جای دیگری خدمتگذار ملت باشند احترام خاصی قائل هستم و مودت و دوستی ما همچنان پایدار خواهد بود. همت و اهتمام ایشان در تعمیق ارزش های دینی، بر آگاهی بخشی در حوزه معنویت و آموزش های اسلامی و دینی قابل تقدیر و تحسین است. برای حاج آقای پور ذهبی آرزوی توفیقات بیشتر، سلامتی و تندرستی دارم.

دکتر نصیری، با خیرمقدم و تبریک به مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  شهید بهشتی بیان داشت: حضور حجت الاسلام رِجالی را در دانشگاه بزرگ شهید بهشتی گرامی می‌داریم، امیدوارم ایشان هم در این سنگر مهم و تاثیرگذار موفق و موید باشند و دانشگاه از برکات حضور ایشان بهره‌مند شود. برای حاج آقای رِجالی آرزوی موفقیت های مستدام را از خداوند متعال دارم. 

 رئیس دانشگاه، با برشمردن اهداف و وظایف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: تعمیق روحیه فرهنگی و توسعه آموزه‌های دینی و ایجاد محیط معنوی در دانشگاه و همچنین تقویت روحیه مشارکت در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها اهداف بسیار مهم و ارزشمند نهاد رهبری در دانشگاه ها هستند. فرمایشات مقام معظم رهبری را در سال جدید به گوش جان شنیدیم، شعار سال را ایشان پشتیبانی و مانع زدایی از تولید تعیین نمودند که وظیفه ما دانشگاهیان در این مسیر، طبق تاکید ایشان بر ظرفیت انسانی و سرزمینی و همراهی مردم، تقویت فناوری بومی برای رفع مشکلات، تبعیت از این دستور کار و برنامه عملیاتی برای حل مسائل کشور و جامعه است. لذا ما باید جوانان این کشور را در راستای تحقق این اهداف تربیت کنیم و توصیه ایشان مبنی بر قرارگیری علم و پژوهش به عنوان موتور پیشران توسعه کشور، وظیفه ما را در این مسیر را سنگین تر می نماید.

حاج آقای پور ذهبی، مسئول پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه شهید بهشتی؛ از حضور و خدمت در دانشگاه شهید بهشتی ابراز خرسندی نمود و گزارشی در خصوص برنامه های صورت گرفته در این مدت را ارئه نمود و افزود: بهترین کاری که در این دوران در دانشگاه انجام دادم اقامه نمازهای یومیه در 3 وعده در دانشگاه و ترغیب نمودن عزیزان به انجام فرایض دینی بوده است. بخش دیگری از وظایف بنده حضور در جلسات اداری دانشگاه و ملاقات با دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بود که در این زمینه هم در خدمت دوستان بوده ام. بنده افتخار 30 سال آشنایی با برادر عزیز، ارجمند، فاضل و بزرگوارم حاج آقای رِجالی را دارم. ایشان شخصیت وارسته، با ثبات، و متخلق می‌باشند که به زعم بنده باتوجه با شناختی که از دانشگاه شهید بهشتی دارم ایشان در شرایط فعلی و با تجربه ای که دارند بهترین گزینه برای دانشگاه شهید بهشتی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها؛ با بیان آیاتی در مورد خصوصیات محیط‌های علمی، عالمان و معلمان این محیط‌ها بیان داشت: تعلیم حکمت و کتاب حتماً باید همراه با تزکیه باشد و معلم کتاب و حکمت کسی است که برآمده و آشنای با آن جامعه است و کجروی، انحراف، سقوط و انحطاط جامعه برایش بسیار سخت است، حرص می ورزد تا دست متعلمین خود را بگیرد و نسبت به آنها رافت و مهربانی دارد، اینها ویژگی یک استاد و معلم تراز است. ایشان از حضور در دانشگاه شهید بهشتی ابراز خرسندی نمود و بیان داشت: تا به حال در هر محیطی به اقتضای شرایط یک جا به جایی اتفاق افتاده، شاهد لطف اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبت به همکارانمان و علقه و ارتباط صمیمی بین آنها بوده ایم. حاج آقا پور ذهبی اهل جهاد و هجرت بودند، برای ایشان تفاوتی نمی‌کند در کجا خدمت کنند و تعلق خاطر به جایی ندارند که خیلی ویژگی ارزشمندی است. حاج آقای رِجالی هم الحمدلله تجربه فعالیت موثر و خوبی در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه تهران داشتند از این رو مسائل دانشگاه را به خوبی می شناسند و قطعاً اندوخته همکاران ما در دانشگاه شهید بهشتی برای ایشان یک ذخیره و یک گنج محسوب می شود؛ که ان‌شاءالله به این مسئله توجه خواهند کرد. دانشگاه شهید بهشتی همواره یک دانشگاه مهم و جریان ساز بوده و اعضای این دانشگاه در فضای عمومی و آموزش عالی موثر بوده اند؛ مهمترین نقش نهاد ارتقای وضعیت دینی دانشگاه ها و نمایندگی نهاد دین در فضای علم است. ما دانشگاه را مرکز حل مسائل جاری کشور، حرکت در مرز های علم و تربیت کارشناس می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رِجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه شهید بهشتی؛ با عرض تشکر از تمامی اعضای هیات رئیسه و سایر همکاران گفت: خداوند را شاکرم که در چنین جمعی حضور دارم.  بنده همواره از حسن سلوک و رفتار برادر عزیزم حاج آقای پورذهبی برخوردار بوده ام و امیدوارم میراث دار خوبی برای ایشان باشم. ایشان در ادامه با اشاره به یکی از روایات به نقل از آیت الله حق شناس (رضوان الله علیه)؛ اظهار داشت: در طول مدت زندگی برای انسان از جانب خدای متعال نسیم رحمت وزیدن می گیرد و فرصت هایی برای انسان ایجاد می شود که لازم هست انسان از این فرصت ها به نحو مطلوبی استفاده کند که در حقیقت شکر نعمتش هم در همین است. حضور بنده در دانشگاه و در جمع هیات علمی و اساتید فرهیخته و دانشجویان عزیز و بزرگوار و دانشگاهیان فرصتی است که خداوند متعال قرار داده که بتوانم ان‌شاءالله هم کمک کنم و هم از برکات این عزیزان بهره‌مند شوم و در جهت ارتقاء خودمان تلاش کنیم و نتیجه بگیریم. ایشان تاکید نمود: همانطور که در زمان فعالیت بنده در دانشگاه های دیگر، در نهاد و اتاق بنده همواره باز است و معتقد هستم که باید با جمع دانشگاهی، اساتید و دانشجویان ارتباط مستقیم داشت و چتر نهاد بر سر همه باز باشد و فعالیت ها باید عمدتاً فعالیت های دانشجویی باشد؛ امیدوارم در این دانشگاه هم مثمرثمر و کمک برای مجموعه دانشگاه باشم. در حقیقت دانشگاه و دانشگاهیان یک خانواده هستند، ان‌شاءالله که بنده را هم به عنوان یک عضو از خانواده پذیرا باشید و استدعا دارم و خواهشمندم بنده را هم در این امر خطیر همانند حاج آقای پور ذهبی کمک و یاری بفرمایید.

در ادامه به ترتیب دکتر مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دکتر روشن رئیس پژوهشکده خانواده، دکتر آقامیری رئیس دانشکده مهندسی هسته ای، دکتر فرهودی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک و به نمایندگی از اعضای هیات ممیزه و صلاحیت عمومی دانشگاه، دکتر فقهی مدیر امور هیات علمی دانشگاه، دکتر اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، و دکتر واعظی معاون فرهنگی دانشگاه در خصوص برکات حضور و فضائل اخلاقی حاج آقای پور ذهبی در طی دوران خدمت ایشان در دانشگاه سخنانی را بیان نمودند. محمد جواد آزمون نیز به نمایندگی از تشکل های دانشجویی دانشگاه از همراهی و همگامی دلسوزانه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تشکل های دانشجویی قدردانی نمود.

شایان ذکر است در این نشست حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها؛ حجت الاسلام والمسلمین صادقی، مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها؛ دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی؛ دکتر اطاعت، معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه؛ دکتر واعظی، معاون فرهنگی دانشگاه؛ دکتر آقامیری رئیس دانشکده مهندسی هسته ای و سایر اعضای هیات رئیسه، مدیران دانشگاهی و همکاران به صورت مجازی حضور داشتند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و هدایایی از حاج  آقای پور ذهبی تقدیر شد.

افزودن نظرات