1.          شرکت در جلسات هیأت رییسه، شورای دانشگاه، هیأت امنا و سایر جلساتی که تصمیمات آنها واجد آثار حقوقی است.
2.          انجام امور محوله و ارجاعی از جانب ریاست دانشگاه
3.          نظارت‌ عالیه‌ بر حسن‌ اجرای‌ امور در حوزه‌ مدیریت‌، به­منظور حصول‌ اطمینان‌ از انجام‌ بهینه‌ و مطلوب‌ وظایف‌ محوله‌ و استفاده‌ کارآ و مؤثر از نیروی‌ انسانی‌ موجود.
4.          برنامه­ریزی و سیاست­گذاری در خصوص وظایف مدیریت امور حقوقی.
5.          ریاست شورای حقوقی دانشگاه.
6.          تعیین دستور جلسات و اولویت­های شورای حقوقی دانشگاه.
7.          ارجاع امور به ادارات مختلف مدیریت امور حقوقی.
8.          ایفای وظیفه نمایندگی حقوقی دانشگاه در کلیه مراجع قضایی و شبه قضایی.
9.          تشریک‌ مساعی‌ و ارائه مشاوره حقوقی در اتخاذ سیاست­ها و راهبردهای‌ دانشگاه.
10.      اهتمام‌ در جهت‌ ایجاد و ارتقای ارتباطات‌ دو سویه‌ و تعاملات‌ فی­مابین‌ مدیریت امور حقوقی دانشگاه‌ و مراجع‌ قانونگذاری‌، قضائی‌ و اجرائی‌ کشور به تناسب امور محوله.
11.      انجام مکاتبات لازم با مراجع و نهادهای خارج از دانشگاه در صورت لزوم.
12.      راهبری‌ و هدایت‌ امور مربوط‌ به‌ تهیه‌ و تنظیم‌ دستورالعمل­ها و بخشنامه‌های‌ حوزه‌ تابعه.
13.      هماهنگی و همکاری لازم با مسئولین و سیاست­های راهبردی وزارت علوم.
1.       نظارت بر حسن جریان امور ادارات تابعه مدیریت امور حقوقی.
2.       همکاری با مدیر امور حقوقی در تعیین خط­مشی و برنامه­های دانشگاه در امور حقوقی برای مسؤلین ادارات و واحدهای تابعه و مراقبت بر حسن اجرای آنها.
3.       نظارت بر اجرای صحیح قوانین و آیین­نامه­ها، بخشنامه­ها، شیوه نامه­ها و دستورالعمل­ها در حوزه مدیریت امور حقوقی.
4.       بررسی مشکلات و مسائل حقوقی واحدهای تابعه و تهیه پیش­نویس دستورالعمل­ها، بخشنامه­ها و اطلاعیه­های حقوقی و پاسخ به سؤالات واحدهای تابعه در زمینه مذکور.
5.       نظارت بر رسیدگی به پرونده­های مطروحه در محاکم قضائی و راهنمائی ادارات تابعه در قبال دعاوی و تنظیم لوایح دفاعیه.
6.       همکاری با مدیر امور حقوقی در خصوص ارزشیابی کارکنان ادارات تابعه.
7.       شرکت در سمینارها، کمیسیون­ها و جلسات مختلف به نمایندگی از طرف مدیر امور حقوقی.
8.       ارائه پیشنهادات لازم در پیشبرد امور به مدیر امور حقوقی.
9.       اتخاذ تدابیر لازم‌ در خصوص‌‌ گزارش­دهی نیروی انسانی در سطح‌ مدیریت امور حقوقی.
10.    نظارت بر عملکرد ادارات تابعه و ارائه گزارش­های لازم به مدیریت امور حقوقی.
11.    انجام سایر امور محوله از سوی مدیر امور حقوقی.
1.       همكاري با مقام مافوق براي نظارت بر كار منشی و کارشناس بایگانی.
2.       بازبيني ضمائم نامه­هاي صادره و وارده.
3.       تحويل گرفتن نامه­ها و دادن رسيد به نامه­رسان.
4.       نظارت بر ثبت اطلاعات در سيستم اتوماسیون شامل نامه­هاي صادره و وارده و ارجاعات و همكاري با متصديان در صورت لزوم.
5.       نظارت بر نحوه بايگاني پرونده­ها، نامه­ها و ساير اوراق در پرونده­هاي مربوطه و ارائه راهنمايي­هاي لازم بر طبق مقررات و اصول بايگاني.
6.       نظارت بر نحوه ارسال نامه­ها و مدارك به خارج از مدیریت شامل آماده سازي آنها از لحاظ شمارش ورق، لاك و مهر و ساير تمهيدات ضروري.
7.       توزيع نامه­هاي ارجاعي از سوي مقامات سازمان بين افراد ذيربط.
8.       توزيع امور میان منشی و کارشناس بایگانی و تحويل گرفتن كارهاي ارجاع شده به آنان.
9.       ارائه گزارش عملكرد واحد به مقام مافوق به صورت ادواري.
10.    انجام امور مربوط به ارسال و تحويل نامه­هاي محرمانه از قبيل ثبت مشخصات، شماره­گذاري، بايگاني و...
11.    نظارت بر حسن انجام وظایف منشی.
12.    انجام ساير امور محوله از جانب مقام مافوق.