صفحه اصلی
مهارت افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان در صنعت آب و برق شهید عباسپور
  • 5072 بازدید

سلسله رویداد های مهارت افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان، چهارشنبه 10/3/1402 با حضور مریم کارگر نجفی (معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و سید محمود رضاآقامیری (رییس دانشگاه شهید بهشتی) بصورت رسمی آغاز به کار کرد.

مریم کارگر نجفی در مراسم افتتاحیه برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت‌افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان، اظهار کرد: وزارت نیرو ارائه دهنده خدمات حیاتی آب و برق است و این خدمات لحظه‌ای است، وسعت آن تمام کشور را در بر می‌گیرد و تمام آحاد مردم را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق و انحلال موسسه علمی و کاربردی با توجه به قوانین و مقررات در مقاطع مختلف، اضافه کرد: معتقدم هر چقدر بتوانیم فعالیت‌ها را برون‌سپاری کنیم، کیفیت کار حفظ شده و انحصار شکل نمی‌گیرد که این موضوع به دلیل حق انتخاب‌های بیشتری است که خواهیم داشت.

ایشان تاکید کرد: دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور‌ به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد، اما در در عمل این دانشگاه به پل ارتباطی میان وزارت نیرو با دانشگاه تبدیل شده و می‌توانیم از خدمات دانشگاه‌های سراسر کشور برخوردار شویم.

معاون وزیر نیرو اجرای طرح مهارت افزایی و اشتغال آفرینی برای دانشجویان را نمونه‌ای از این همکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در ماده ۱۷ آئین‌نامه قانون حمایت از دانش‌بنیان درج شده است و قرار است ما به عنوان یک وزارتخانه تخصصی توسعه علم و فناوری و ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه را در دستور کار خود داشته باشیم.

به گفته معاون وزیر نیرو، اجرای طرح مهارت‌افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان بزودی در بخش آب و همچنین صنایع تجدیدپذیر مورد توجه خواهد بود و شرکت‌ها باید در دیگر زمینه‌ها همچون سدسازی، تصفیه آب و فاضلاب، نیروگاهی، پست، انتقال و دیگر زمینه‌ها هم در این رابطه فعال باشند

افزودن نظرات