صفحه اصلی
احداث و تکمیل توسعه دانشکده معماری و شهرسازی
  • 23992 بازدید

 

پروژه احداث و تکمیل توسعه دانشکده معماری و شهرسازی

در سال 88 پروژه احداث و تکمیل توسعه دانشکده معماری و شهرسازی، با هدف تامین فضاهای آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشکده، به متراژ 1890 متر مربع و در 3 طبقه، با طراحی آتلیه نجف، زیر نظر دانشکده معماری و شهر سازی و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، توسط مسئولین وقت کلنگ زنی و با انتخاب پیمانکار مربوطه، مراحل ساخت پروژه آغاز گردید.

پس از گود برداری، اجرای فونداسیون و ساخت اسکلت فلزی، بدلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز، ادامه روند ساخت پروژه در آن سال ها متوقف شد.

در سال 92، به علت توقف چندین ساله پروژه و به جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی سازه فلزی، به لحاظ شرایط جوی، و پیش بینی آغاز پروژه و ادامه کار، اسکلت موجود زنگ زُدایی، سَند بِلاست و مجدداً رنگ آمیزی گردید.

 

حَسبِ نیازهای جدید دانشکده معماری و شهر سازی، جهت توسعه بیشتر فضاها، نقشه های جدید معماری و سازه پروژه، توسط مهندسین مشاور پروژه، در سال 94 و بر اساس 2 طبقه بیشتر، به متراژ 2950 متر مربع، در 5 طبقه، باز طراحی و بر این مبنا اقدامات لازم جهت تقویت سازه فلزی موجود، و تهیه اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار جدید، برای ادامه روند ساخت پروژه، از طریق برگزاری مناقصه عمومی، صورت پذیرفت.

 

در سال 95 و با انتخاب پیمانکار جدید و تحویل کارگاه، روند ساخت پروژه، با نظارت کارشناسان فنی مدیریت امور فنی و عمرانی دانشگاه، مجدداً آغاز و در ابتدا طرح تقویت و اصلاح اسکلت موجود و اجرای دیوار حائل در اولویت قرار گرفت.

پس از اجرای کامل اسکلت فلزی، عملیات قالب بندی، بتن ریزی و اجرای سقف و دیوار چینی پروژه، سفت کاری، ساخت پروژه سرعت بیشتری گرفته، وارد مرحله نازک کاری گردید.

نمای پروژه متناسب با سایر ساختمان های دانشگاه از جنس آجر و سنگ اجرا گردید.

طی سالهای 97 و 98 و با تاکیدات و حمایت های جدی معاون محترم پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع، مبنی بر تسریع در عملیات ساخت و اتمام هر چه سریعتر پروژه، اعتبارات مورد نیاز تامین و ساخت و تکمیل پروژه سرعت بیشتری گرفته به نحوی که پیشرفت کار طی این سال ها قابل ملاحظه بوده است.

پروژه در 1 طبقه زیر زمین و 4 طبقه ساخته شده که شامل: سالن طراحی (آتلیه)، اتاق های سمینار، کارگاه پژوهشی، سالن مطالعه، کتابخانه و مرکز اسناد، سالن جلسات دفاع، اتاق اساتید، اتاقهای اداری و غیره می باشد.

طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی پروژه و کلیه مراحل اجرائی و نصب تجهیزات، مبتنی بر استانداردها، مقررات ملی ساختمان، مباحث و آیین نامه های نظام مهندسی صورت گرفته است.تاسیسات مکانیکی شامل موتورخانه، برج های خنک کننده، چیلرها، فن کوئل های کَسِتی، هوارسان‌ها، بوستر پُمپ های آبرسانی، بوستر پُمپ های اطفاء حریق و منبع ذخیره آب میباشد.

تاسیسات الکتریکی شامل اتاق برق، دوربین ها، سیستم اعلام و اطفاء حریق، تلفن، صوت، و سیستم اِرتینگ میباشد. استفاده از چراغ های کم مصرف ال ای دی ، پنجره های دو جداره و تِرمال برِک و چیلر آبی با کمپرسور اسکرو، همگی در راستای صرفه جویی انرژی و اعمال شاخص های 9 گانه مدیریت سبز، طراحی و اجرا گردیده است.

 

نهایتاً این پروژه در شهریور ماه سال 98 از پیمانکار تحویل موقت و در مهرماه همان سال، تحویل بهره بردار گردید.

 

 

افزودن نظرات