صفحه اصلی
ساخت توربین بادی با محور افقی
  • 2433 بازدید

طراحی و ساخت توربین بادی دست‌ساز اصلاح شده به منظور دست‌‌يابی به ولتاژ بیشینه
 

 

توربين بادی محورافقی با هدف دست‌یابی به ولتاژ بیشینه و پایدار برای شارژ لوازم الكترونیكی از جمله تلفن همراه در پروژه درس " انرژی بادی" توسط دانشجوی كارشناسی ارشد مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر، آقای بهرام حسنی تحت راهنمایی و نظارت جناب آقای دكتر سیدرضا شمشیرگران ساخته شد.    
در طراحی و ساخت این توربین دو هدف اصلی دنبال شده است:
- تولید ولتاژ خروجی متناسب با سطح مورد نیاز برای تغذیه لوازم الكترونیكی به ویژه تلفن همراه
- استفاده مجدد از قطعات و تجهیزات بلااستفاده و یا حتی ضایعات فرسوده به منظور صرفه‌جویی در هزینه و در نتیجه بهره‌گیری از كمترین امکانات 
از مهم‌ترین قسمت‌های مربوط به مرحله ساخت این توربین بادی، می‌توان به پره‌ها، سیستم انتقال قدرت و برج نگهدارنده آن اشاره كرد.
پره‌های این توربین از لوله‌های پلی‌اتیلن هستند كه با فرز برقی به صورت چهار قسمت مساوی به شکل ایرفویل برش‌خورده‌اند. پس از نصب و راه‌اندازی اولیه پره‌ها و هاب توربین، ضمن استفاده از چرخ‌دنده خودروی پژو 405 و اقدام جهت تست در برابر جریان باد آرام، نسبت دقیق چرخ‌دنده‌ها مورد بررسی قرار گرفت و سیستم انتقال قدرت مورد نیاز، اصلاح و نهایی شد. برج نگهدارنده این توربین متشكل از یك پیچ کاملا ماشینی است كه با کلاس فنی بالا تراش خورده و همراه با نوعی لوله‌ی مفتولی زنگ‌نزن (استنلس استیل) با ضخامت بالا سرهم‌بندی شده است. در پایه‌های برج این توربین قابلیت مهار سازه در برابر جریان باد نیز تدارك دیده شده است.
 

افزودن نظرات