صفحه اصلی
فراخوان ارسال مقاله دوفصل‌نامه مطالعات بین‌رشته‌ای قرآن کریم
  • 407 بازدید

 

فراخوان ارسال مقاله دوفصلنامه مطالعات بین رشته‌ای قرآن کریم با همکاری مشترک دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علمی اعجاز قرآن ایران و موسسه مطالعات معاصر (زیر نظر مرکز اسلامی لندن) از تیر ماه 1401 شروع به انتشار کرده است. هدف از انتشار این مجله فراهم کردن بستری برای انتشار پژوهش‌های علمی، اصیل و نوآورانه در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم به زبان انگلیسی و در سطح بین المللی است. این مجله در اولین سال فعالیت خود موفق به کسب رتبه "ب" در ارزیابی سال 1401 از سوی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شده و در ادامه فعالیت‌های خود نیز به دنبال نمایه شدن در پایگاه های علمی معتبر بین المللی است. از کلیه اساتید و پژوهشگران علاقه مند دعوت می‌گردد تا مقالات علمی خود را در زمینه‌های زیر برای انتشار در این مجله ارسال نمایند:

 

 • مباحث نظری اعجاز و مطالعات میان‌رشته ای قرآن:

مباحث روش شناسی ارزیابی اعجاز قرآن در ابعاد مختلف  موارد مطالعه میان‌رشته‌ای قرآن و سایر علوم: مطالعه و تحلیل میان‌رشته‌ای آیات حاوی موضوعات چندتباری در تمامی زمینه‌های علوم مانند روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، زبان شناسی، مدیریت، ادبیات، باستان شناسی، اقتصاد، اخلاق، فلسفه، حقوق، سیاست، تاریخ، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، نجوم، هواشناسی، علوم پزشکی، مهندسی و علوم کامپیوتر.

 

• موارد اعجاز قرآن:

اثبات تحقق شرایط اعجاز علمی در آیاتی که به اوصاف پدیده‌های طبیعی یا انسانی اشاره شده است.

 

• قرآن کاوی رایانشی:

کاوش، اسـتخراج و پردازش واژه‌ها و مفاهیم قرآنی و روابط میان آنها با اسـتفاده از روش‌ها و الگوریتم‌های داده کاوی، رمزنگاری، کشف الگو و ...

 

• سیستم‌های قرآن:

شناسایی، ارائه و تحلیل سیستم‌های قرآن

قابل ذکر است که مقاله‌های ارسالی می‌توانند به صورت پژوهشی، مروری و یا مطالعه موردی بوده و ترجیحا به زبان انگلیسی باشند. در صورتی که مقاله به زبان فارسی باشد، پس از داوری و پذیرش مقاله، نویسنده می بایست نسخه انگلیسی مقاله خود را ارسال نماید.

 

مجله بابت داوری و انتشار مقالات هزینه ای دریافت نمی کند.

 

علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله به سایت مجله به نشانی زیر مراجعه نمایند: https://iqs.sbu.ac.ir

افزودن نظرات