صفحه اصلی
برگزاری دوره آموزشی 3DMAX در مرکز فنی و حرفه ای دانشگاه
  • 53814 بازدید

نرم افزار 3DMAX یک نرم افزار قدرتمند گرافیکی می باشد که از آن برای انجام پروژه های بزرگ استفاده می کنند و این روزها با یادگیری یک نرم افزار تخصصی می توان یک شغل بسیار خوب با درآمد مناسب را پیدا کرد. در حال حاضر می توان گفت در هر حرفه و شغلی حداقل یک نرم افزار تخصصی وجود دارد و نرم افزار DMAX3 یک نرم افزار گرافیکی می باشد که در زمینه های طراحی داخلی، انیمیشن، طراحی صنعتی، طراحی های سه بعدی، معماری و … کاربرد دارد
طراح معماري با نرم افزار3dmax به صورت مدلسازي سه بعدي، نوورپردازي، متحورک سواز ي و رنودر گیري، جهت پیش نمايش بناها و فضاهايي كه هنوز ساخته نشده اند، انجام ميشود و فرد طراح ميتواند، با داشتن مهارت خلاقیت و قدرت تجسم باال از عهده طراحي و مدلسازي انواع فضاهاي دروني و بیروني برآيد.
این دوره آموزشی در هر نیمسال تحصیلی در قالب 40 ساعت آموزش به صورت آنلاین و حضوری  به صورت پروژه محور و عملیاتی در مرکز فنی و حرفه ای دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‏شود.
مهارت پیش نیاز این استاندارد کارور عمومی رایانه شخصی(ویندوز) می باشد. به صورت هم نیاز اتوکد و فتوشاپ جهت ارتقا شغلی مناسب است.
در پایان دوره مهارت آموزان جهت دریافت مدرک دو زبانه فنی و حرفه ای به آزمون کتبی و عملی سازمان فنی و حرفه ای کشور معرفی می شوند.
سرفصل های دوره:
مقدمه و آشنایی با نرم افزار ، منوها و محیط آن
 تنظیمات صفحه اصلی نرم افزار، 
سه بعدی سازی احجام معرفی و تمرین روش‌های مختلف مدل‌سازی احجام مختلف، 
دوربین (Camera) طریقه کاشتن دوربین در صفحه و تنظیمات مربوط به آن، تنظیمات لنز، ارتفاع دوربین
 نور (Light) طریقه کاشتن انواع نور در پروژه و تنظیمات آن، شفافیت نور، شدت نور، رنگ نور ساطع شده،  
متریال (Material) تعیین نوع مواد استفاده شده، رنگ سطوح، شفافیت و کدری، صیقلی و زبری، بافت،
رندر (Render) گرفتن خروجی بصورت تصویر و تنظیمات مربوط به آن، سایز تصویر خروجی، یفیت و حجم تصویر خروجی، 
معرفی اجمالی موتورهای رندر قابل نصب و کاربرد آنها
منتال ری (Mental-Ray) کار با موتور رندر تعبیه شده در روی نرم افزار جهت دستیابی به خروجی های با کیفیت تر

شایستگی هایی شغلی :
توانايي نصب و راه اندازي و تنظيمات اوليه نرم افزار3dmax، توانايي بكارگيري و مديريت نمايش در 3dmax، توانایی ساخت objects، توانایی انتخاب کردن objects به روش های گوناگون، توانایی تبدیل کردن اشیاء
توانایی ساخت انیمیشن، توانایی اصلاح اشیاء، توانایی ویرایش کردن اشیا، توانایی ایجاد اشیا ترکیبی ، توانایی کار با دروبین، توانایی کار با نور، توانایی کار با نقشه و متریال توانایی رندر کردن و به کارگیری اولیه special effect
شرح شغل:
طراح معماری با نرم افزار 3dmaxمشاغل حوزه معماری میباشد. این شغل دارای وظایف نصب و راه اندازی نرم افزار 3dmaxو کار با محیط کلی آن، مدیریت دریچه دید و کنترل نمایش صحنه، مدلسازی با ابزارها،  ایجاد انواع موضوعات، مدیریت انتخاب و گروهبندی و لایه بندی موضوعات، اعمال دستورات ویرایشی و ابزارهای کمك ترسیمی، اعمال دستورات اصلاح و تغییر موضوعات ترسیمی، کاربرد مواد و نقوش، ایجاد نور و دوربین، متحرکسازی موضوعات و تولید تصویر گرافیکی از صحنه می باشد.
 ارتباط این شغل با مشاغل وابسته به صنعت ساختمان از قبیل فعالیت در زمینه ی طراحی معماری، طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی کابینت و کلیه مشاغل مرتبط با امور مهندسی ساختمان، معماری و معماری داخلی می باشد.

 

افزودن نظرات