صفحه اصلی
شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی حرکت آغاز به کار کرد.
  • 126891 بازدید

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی، روز شنبه دوم دی‌ماه 1402 به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و در مرکز همایش­های بین ­المللی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد خبری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، این مراسم با حضور دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم، دکتر جهانگیری، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر بادپا، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و بیش از 300 دانشجو از 70 دانشگاه سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدا دکتر جهانگیری طی سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد هم‌افزایی و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های رقابتی، نمایشگاهی و بین‌المللی دانست و سپس به معرفی محورهای جشنواره که توسط داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پرداخت که از آن جمله می ­توان به انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، کتاب، اختراع، کارآفرینی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، بخش ویژه، انجمن آموزش محور، انجمن‌های بین رشته‌ای، انجمن پویا و سفیر حرکت اشاره کرد. ایشان برگزاری نمایشگاه آثار انجمن­های علمی و نشست­ها و کارگاه­های تخصصی را از دیگر برنامه­های جشنواره عنوان کرد و هدف آن را هم‌افزایی، همفکری و تعامل حداکثری دانشجویان و اعضای انجمن‌های علمی قلمداد کرد.

دکتر آقامیری نیز در سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مجید شهریاری و دانشجویان جوان نخبه و مخترع بر اهمیت در صحنه بودن انجمن­های علمی به منظور تسریع مسیر موفقیت و پیشرفت کشور تأکید کرد.

در ادامه مراسم، دکتر کلانتری از خیز برداشتن انجمن­های علمی به منظور حل مسائل و مشکلات کشور و محسوس بودن روند رو به رشد آنان سخن گفت و ورود انجمن­های علمی به عرصه فناوری را به فال نیک گرفت؛ با این استدلال که پیش از این، افراد پس از پایان تحصیلات عالی و دانش آموختگی وارد این عرصه می ­شدند، اما اکنون با شکل گرفتن انجمن­های علمی، دانشجویان پیش از پایان تحصیلات، فرصت ورود به عرصه فناوری را می ­یابند. وی در پایان با تأکید بر اهمیت کار گروهی در چنین رویدادهایی، علت توسعه هرچه بیشتر در عرصه­ های علمی را مشارکت گروهی در بستر انجمن­های علمی دانست.

در پایان دکتر مخبر دزفولی، وظیفه اعضای انجمن­های علمی را تقویت جریان علمی که سبب درخشیدن نام ایران در عرصه های جهانی می شود، دانست و از دانشجویان خواست تا فرصت حضور دیگر افراد بااستعداد را در این انجمن­ها فراهم آورند. ایشان همچنین از اعلام آمادگی فرهنگستان علوم به منظور حمایت مالی و معنوی از انجمن­های علمی و دانشجویان فعال سراسر کشور خبر داد.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسئولان و دانشجویان حاضر از غرفه­ های نمایشگاه آثار انجمن­های علمی در سالن 1 تربیت بدنی بازدید کردند. در این نمایشگاه، دانشگا­های سراسر کشور دستاوردهای علمی و فرهنگی خود را در 80 غرفه در معرض نمایش قرار دادند.

 برگزاری 8 نشست تخصصی با هدف بیان مشکلات انجمن­های دانشجویی و ارتقاء ظرفیت انجمن­ها و بازدید دانشجویان از برج میلاد، از دیگر برنامه ­های روز نخست شانزدهمین دوره جشنواره حرکت بود.

شایان ذکر است که شانزدهمین دوره جشنواره بین ­المللی حرکت، با شعار زندگی یعنی امید و حرکت، دوم تا چهارم دی ماه 1402 در دانشگاه شهید بهشتی تهران در حال برگزاری است

افزودن نظرات