آئین معنوی وصال شهید تقی رضایی برگزار شد

5516 بازدید

دانشگاه شهید بهشتی صبح پنجشنبه 18 آذر، مملو از خیل کثیری از عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت برای برگزاری آیین معنوی وصال شهید تقی رضایی، شهید تازه شناسایی شده در گلزار شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی بود.

مادر شهید تقی رضایی، پس از ۳۳ سال چشم انتظاری، بر سر مزار فرزند شهیدش که از طریق انجام آزمایش DNA در دانشگاه شهید بهشتی شناسایی شده است، حاضر شد.

شهید کسی است که امانت خدا را آن طور که مقبول درگاه اوست به خدا بر می‌گرداند​​​​​​​

حجت‌الاسلام والمسلمین رجالی، مسوول نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه شهیدبهشتی در این آیین در سخنانی، جهاد و شهادت در راه خدا را بالاتر از هرافتخار و هر فضیلتی دانست و قرائت حریثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بالاتر از هر نیکی و فضیلتی، نیکی وجود دارد تا زمانی که انسان در راه خدا جهاد کند و به شهادت برسد.

حجت‌الاسلام رجالی با بیان اینکه، انسان یک سرنوشت حتمی دارد و آن مرگ است، افزود: البته مرگ داریم تا مرگ؛ شهید با رفتنش آغاز می‌شود و در بین مردم به‌ویژه در بین آزادیخواهان متولد می‌شود.

حجتالاسلام رجالی یادآور شد: به‌ظاهر گویی شهید از بین ما رفته است اما بر اساس روایات شهید با شهادتش در جوار حق، روزی می‌خورد و روزی ما را به واسطه از جانب خدا می‌رساند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: شهادت بزرگترین افتخاری است که انسان می‌تواند به آن برسد؛ جسم امانتی است در دست ما، شهید کسی است که امانت خدا را آن‌طور که مقبول درگاه اوست به خدا بر می‌گرداند، لذا اجرش در پیش خدا محفوظ است و به محض شهادت روزی می‌گیرد.

 

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط‌عمومی به نمایندگی از رئیس دانشگاه، به خانواده بزرگوار شهید رضایی و مدعوین حاضر در این آیین خیرمقدم گفت و افزود: با همه توان و هنرمندی هرگز به‌صورت کامل نمی‌توان حال و هوای جبهه‌های جنگ را که در آن روزگار جریان داشت منتقل کرد؛ هیچ فیلم سینمایی و یا تصویری نمی‌تواند حس واقعی نظامیان و بسیجیان ما را ترسیم نماید.

دکتر رسولی، ایثار و از خودگذشتی را بهترین واژه برای توصیف شهید دانست و گفت: جان، عزیزترین دارایی انسان است و شهید از جان خود می‌گذرد؛ ایثار و از خودگذشتی واژه بسیار ارزشمندی است که با شهید پیوند خورده است. مجاهدت واژه دیگری است که با شهید ارتباط دارد.

۶۰ هزار سرباز در حماسه ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، در حماسه ۸ سال دفاع مقدس سه میلیون سرباز در کنار همه ارتشیان، سپاهیان و بسیجیان از این آب و خاک دفاع کردند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۶۰ هزار سرباز به فیض شهادت نائل شدند.

سردارمحمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با بیان اینکه، شهید تقی رضایی  در سال ۱۳۶۵ به خدمت سربازی اعزام شد افزود: آن شهید بزرگوار در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ و روزهای پایانی جنگ مفقودالاثر شد. شهید تقی رضایی در گردان ۱۴۱ تیپ دوم لشکر ۲۱ حمزء سیدالشهدا خدمت می‌کرد، آن شهید بزرگوار در محیط خدمت بسیار دلسوز، صمیمی و خوش اخلاق بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به برکت و اثربخشی وجود شهدا در دانشگاه ها اظهار کرد: بر اساس زیارتنامه شهدا، در حقیقت به واسطه و برکت وجود این شهدای مطهر در دانشگاه‌ها است که کشورمان به مدارج و پیشرفت های علمی دست یافته و امروز جزو کشورهای برتر در حوزه علم و دانش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه، همه ما به خانواده معظم شهدا بدهکار هستیم، افزود: کسانی که این خانواده‌ها را شاد کنند در واقع خداوند را شاد کرده‌اند و خشنودی خانواده شهدا در حقیقت خشنودی خداوند متعال است.

سردار فولادی با بیان اینکه، در حماسه هشت سال دفاع مقدس سه میلیون سرباز در کنار ارتشیان، سپاهیان و بسیجیان از این آب و خاک جانانه دفاع کردند افزود: از این تعداد قریب به ۶۰ هزار سرباز به فیض شهادت نائل شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از کمیته تفحص شهدا برای شناسایی پیکرهای شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: این عزیزان در حقیقت مجاهدین گمنام و خاموشی هستند که با علاقه و دلداگی تمام، بدنبال اثرات باقیمانده از پیکر پاک شهدا هستند.

در بخشی از این آئین، از خانواده معزز شهیدان تقی رضایی، هادی امینی، صفدر رشادی و قاسم قنبری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.​​​​​​​​​​​​​​

شهید تقی رضایی در سال ۱۳۴۶ در روستای چشین استان همدان به دنیا آمد. او همراه لشکر ۲۱ حمزه از همدان به جبهه اعزام شد و در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی نهر عنبر، محدوده شرهانی و در عملیات محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش سال‌ها مفقود شد. پیکر او سال‌ها در منطقه ماند تا اینکه در سال ۱۳۸۶ تفحص شد و به‌ عنوان شهید گمنام در دانشگاه شهید بهشتی به خاک سپرده شد.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: