مرکز نوآوری دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی افتتاح شد

7514 بازدید

​​​​​​​

مرکز نوآوری دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، یکشنبه 24 اسفند ماه، باحضور دکتر خیاطیان سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر میر احمدی، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، از زحمات رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و همکارانشان که در راه اندازی این مرکز تشکر کرد. ایشان بیان داشت: امیدوارم به یمن این ایام و اقدام ارزشمند، بتوانیم ارتباط دانشکده را با بیرون از دانشگاه و صنعت برقرار کنیم و این ارتباط منشاء خیر و برکت برای جامعه باشد.  

دکتر خیاطیان، سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سخنانی گفت: جریانی که در حوزه نوآوری در کشور با هدفمند نمودن کار علمی مبتنی بر اقتصاد به راه افتاده، یک هدفگذاری جدی است. کشور به فناوری جوانان اعتماد کرده، با این رویکرد ما در بسیاری از حوزه ها بی نیاز شدیم. جریان کرونا این اعتماد را بیش از پیش تقویت نموده است. وی افزود: جریان تکیه بر نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی با سرعت قابل توجهی توانست خودش را به دانشگاه هایی که زودتر در این عرصه قدم نهاده بودند برساند، از این رو از تمامی همکارانی که برای ایجاد این مرکز تلاش کرده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دکتر پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه؛ ضمن عرض تشکر از مسئولان دانشکده برای زحماتی که برای ایجاد این مرکز متحمل شده اند، افزود: هدف از به وجود آوردن این مراکز، ایجاد یک شبکه مویرگی در حوزه فناوری در دانشگاه است. در حال حاضر 18 مرکز نوآوری در دانشکده‌ها و پژوهشکده ها افتتاح شده که این امر نشان از بالا بودن شتاب دانشگاه شهید بهشتی در حوزه فناوری و کار آفرینی است.

ایشان اظهار داشت: با تربیت نیروها سعی بر تجهیز منابع انسانی در این حوزه برای شبکه فناوری دانشگاه داریم. در بحث تبدیل علم به ثروت همانطور که در دنیا این مسئله اجرایی شده است با تغییر نگرش دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و تاسیس شرکت دانش بنیان در عرصه تخصص خود که طبیعتاً تولید محصول را نیز به همراه خواهد داشت باید برای ایجاد ارزش افزوده به سمت استراتژی شرکت محوری، محصول محوری و تجاری سازی حرکت کنیم. در این راستا یک شورای سیاستگذاری با حضور معاون پژوهشی دانشگاه و نماینده پارک علم و فناوری دانشگاه تشکیل شده تا بتواند با جمع آوری ایده ها در انجام کارهای بین رشته ای تسهیل ایجاد نماید. امیدوارم افتتاح این مرکز موجب خیر و برکت برای دانشگاه و جامعه باشد.

شایان ذکر است در این مراسم دکتر پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه؛ دکتر میراحمدی، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی؛ دکتر تهامی پو،ر معاون آموزشی دانشکده؛ دکتر حسینی زاده، معاون پژوهشی دانشکده و سایر اعضای هیات رئیسه دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی نیز حضور داشتند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: