پس از سه روز شور و هیجان،

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با معرفی برگزیدگان پایان یافت

4605 بازدید

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه آثار و دستاوردهای انجمن‌های دانشجویی و اتحادیه‌های دانشجویی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی با معرفی برگزیدگان، دوشنبه چهارم دی  1402 به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به بازدید پنج ساعته وزیر علوم از تمام غرفه‌های نمایشگاه جشنواره حرکت با قدردانی از توجه، دقت و حسن نظر ایشان، این حرکت را سنت‌شکنی و نوعی آموزش دانست.

رئیس دانشگاه با تبریک به دانشجویان حاضر در جشنواره شانزدهم با اشاره به کاستی‌های احتمالی، اظهارامیدواری کرد، حضور دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اندوخته گرانبها و خاطرات شیرین همراه شده باشد.

دکتر آقامیری در پایان، با تبریک به تک تک دانشجویان شرکت کننده در جشنواره شانزدهم و آرزوی موفقیت برای ایشان تاکید کرد: از این همه هیجان، احساس و تلاش دانشجویان برای نمایش توانایی‌ها لذت بردم. انجمن های علمی نشان دادند که ارائه دستاوردهای ارزشمند ارتباطی به کوچکی و بزرگی دانشگاه ندارد. در بازدیدها شاهد بودم که دانشگاه‌های کوچک به مراتب از دانشگاه‌های بزرگ بهتر عمل کرده و موفق بودند؛ این همان دستاورد بزرگ و ارزشمند جشنواره است.

انجمن‌های علمی با دبیرستان‌ها در ارتباط باشند

دکتر محمدعلی زلفی‌گل دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی را آینده‌سازان کشور توصیف کرد و خطاب به آنها گفت: شما دانشجویان باید همواره قدردان کسانی که برای شما زحمت می‌کشند اعم از خانواده، کسانی که امنیت را تامین می کنند اساتید و غیره باشید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویانی که علاوه بر خوب درس خواندن به فعالیت‌های جمعی و علمی می کنند مدیران آینده کشور هستند، تصریح کرد: دانشجویانی که خوب درس می‌خوانند قطعا می‌توانند دانشمندان موثر و مفید باشند؛ اما دانشجویانی که علاوه بر درس، فعالیت های علمی، جمعی، گروهی و هم افزایی دارند، کسانی هستند که مدیریت آینده جامعه را در دست می گیرند.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان قدر موقعیت‌ها و تجربه‌هایی که در اختیار  قرار می‌گیرند باشند، افزود: توصیه می‌کنم دانشجویان علاوه بر اینکه قدر موقعیت و تجربه ای که کسب می کنند را بدانند بلکه برای اینکه این تجربه ها نسل به نسل بچرخد برای جذب دانشجویان جدید در این فعالیت ها تلاش کنند.

زلفی گل با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویان حلقه وصل آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها باشند، گفت: بسترهای فعالیت‌های جمعی و علمی باید از پایه یعنی آموزش و پرورش آغاز شود. بر این اساس از انجمن های علمی درخواست دارم با برقرار ارتباط با دبیرستان های از دانش آموزش برای در انجمن های علمی دانشگاه ها دعوت کنند تا علاوه بر تقویت این انجمن ها زمینه نشاط علمی در بین انها نیز فراهم شود.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: طی تفاهمی که بین معاونت فرهنگی و فناوری وزارت علوم منعقد شده؛ امکان حضور انجمن‌های علمی در پارک ها، شرکت‌های دانش بنیان فراهم می شود و در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان فعال در انجمن‌ها می‌توانند دستیار فناور شوند.

 

ضرورت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و دانشجویان بر اساس میزان عملکرد

دکتر  کلانتری، عبدالحسین کلانتری با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی سامانه فرنما، شاهد افزایش آمار گزارش‌ها از میزان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان هستیم، گفت: این سامانه می‌تواند نمایی کلی از میزان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ارائه دهد و دیگر شاهد گزارش‌های غلط در این زمینه نباشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۷ هزار و ۱۵۷ انجمن علمی در سامانه فرنما ثبت شده است و طی مدت ۹ ماه اخیر ۷۵ هزار فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: امروز حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشجویان، هوشمند و مبتنی بر عملکرد باشد.

وی تاکید کرد: اولین فرنمای دانشگاه‌ها ۲۹ آذر ماه به روسای دانشگاه‌ها ارسال شد در این فرنما عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ترسیم شده است.

کلانتری با بیان اینکه ما می‌توانیم حمایت‌های مبتنی بر عملکرد از تشکل‌ها، انجمن های علمی، کانون‌ها و ... داشته باشیم، تاکید کرد: بر این اساس هر دانشگاهی که فعالیت‌های بیشتری داشته باشد حمایت‌های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان این جشنواره شانزدهم تقدیر به عمل آمددر این دوره 9 دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر، 6 کارشناس به عنوان کارشناس برتر انجمن های علمی دانشجویی، 6 اتحادیه به عنوان اتحادیه های برگزیدو شایسته تقدیر و انجمن‌های مختلف 52 دانشگاه به‌عنوان برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره حرکت معرفی شدند.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: