سومین نشست اساتید راهبر با دانشجویان غیرایرانی همزمان با جشن شب یلدای ایرانی و جشن سال نو میلادی برگزار شد

3386 بازدید

سومین نشست اساتید راهبر با دانشجویان بین‌الملل همزمان با شب یلدا و آغاز سال نو میلادی به همت اداره جذب و هدایت دانشجویان بین‌الملل معاونت آموزشی دانشگاه روز سه‌شنبه 28 آذر 1402 در سالن شهید بهشتی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی برگزار شد.

در این مراسم دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، دکتر سعیدی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر عبدخدائی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده، دکتر ابطحی مدیر همکاری بین المللی دانشگاه، دکتر اخوان مدیر مالی دانشگاه، دکتر عابدی رئیس اداره جذب و هدایت دانشجویان بین الملل، دکتر شمس مدیر خدمات دانشجویی، دکتر میردهقان رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان،  اساتید راهبر، جمع کثیری از دانشجویان بین‌الملل و زبان آموزان حضور داشتند.

مراسم با خواندن قطعه ای از دیوان حافظ و تفسیر آن توسط دکتر طاهری عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی آغاز شد.

در ادامه دکتر آقامیری رئیس دانشگاه، ضمن تبریک سال نو میلادی و خوش‌آمدگویی به دانشجویان بین الملل با اشاره به اینکه دانشگاه شهید بهشتی دومین دانشگاه جامع کشور و به عنوان یکی از دانشگاه‌های سرآمد در منطقه است، آمادگی کامل دانشگاه را برای جذب دانشجویان بین الملل در کلیه مقاطع و در دانشکده‌ها اعلام کرد و برای اینکه دانشجویان بتوانند سفیران جمهوری اسلامی در کشورشان باشند، آرزوی موفقیت کرد.

روایت آئین یلدا و اجرای هنری شب یلدا توسط دانشجویان افغانستان، خواندن شعر به زبان انگلیسی و پنجابی توسط دانشجوی پاکستانی، اجرای موسیقی زنده توسط دانشجوی زبان‌آموز تبعه سوریه، قصه‌خوانی شب چله توسط دانشجوی اهل ترکیه، روایت آئین یلدا در کشورهای دیگر توسط دانشجویان اهل سوریه، لبنان و بحرین و اجرای موسیقی زنده توسط کانون گروه موسیقی سنتی دانشگاه از جمله برنامه‌های این جشن بود.

در این مراسم، دکتر عابدی، رئیس اداره جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی به معرفی سومین نشست اساتید راهبر با دانشجویان بین الملل و اهداف برگزاری آن پرداخت. ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه شهید بهشتی اولین و تنها دانشگاهی است که در کشور با تصویب شیوه‌نامه استاد راهبر، دانشجویان بین‌الملل را در طول دوران تحصیل تحت راهبری، راهنمایی و مشاوره تحصیل قرار می دهد، از هیات رئیسه دانشگاه، اساتید راهبر و دانشجویان برای حمایت و مشارکت در برگزاری این نشست قدردانی کرد.

در بخش دوم این مراسم، نشست اساتید راهبر با دانشجویان بین الملل به تفکیک دانشکده‌ها با هدف تعامل و رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانشجویان برگزار شد.

این مراسم با پذیرایی شام، اهداء هدایا به رسم یادبود و عکس دسته جمعی به پایان رسید.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: