گزارش پخش زنده دو جلسه دفاع دانشجویان دانشگاه از شبکه 4 سیما

11197 بازدید

برای نخستین بار در دانشگاه، دو جلسه دفاع از رساله دکتری به صورت زنده از شبکه 4 صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

روابط عمومی دانشگاه براساس رویکرد اصلی خود در سال 1402 که به دنبال تعمیق تعامل با صدا و سیما جمهوری اسلامی برای انعکاس دستاوردها، فعالیت‌ها و برنامه‌های بی‌شمار دانشگاه است مذاکراتی با مسئولان برنامه‌های علمی صورت داد؛ در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل برنامه »پایان نامه»، جلسه دفاع از رساله دو نفر از دانشجویان دوره دکتری پژوهشکده علوم محیطی روزهای شنبه 17 و یکشنبه 18 تیرماه 1402 به صورت زنده از برنامه پایان نامه شبکه 4 پخش شد.

روز شنبه 17 تیر ساعت 30/12، محمدعلی مانیان از رساله خود با عنوان " طراحی مدل حفاظت پویا از میراث تنوع زیستی کشور» دفاع کرد. دکتر کورس خوشبخت و دکتر حسین محمودی راهنمایی این رساله را برعهده داشتند.

محمد خیری، دانشجوی پژوهشکده علوم محیطی  نیز روز یکشنبه 18 تیر 1402، ساعت 10 صبح از رساله دکتری با موضوع "امکان سازی پیاده‌سازی سیستم زراعت-جنگل کاری در شمال غرب ایران بر پایه رهیافت خدمات اکوسیستمی" دفاع خواهد کرد. دکتر کامبوزیا و دکتر صوفی‌زاده استادان راهنمای این رساله بودند.

پخش این جلسات از یک‌سو این امکان را فراهم می‌آورد تا استادان، دانشجویان و محققان سراسر کشور بتوانند به سهولت از آخرین دستاوردهای پایان نامه‌ها و رساله‌های حوزه‌های دانشی مورد علاقه خود بدون نیاز به حضور در دانشگاه آگاه شوند؛ از دیگر سو، پخش زنده این جلسات بدون دخل و تصرف و بی کم و کاست، فرصتی است تا بینندگان، علاقمندان و مخاطبان عادی نیز با فرآیند جلسه دفاع  از پایان‌نامه  در دانشگاه آشنا شوند.

 

شایان ذکر است، فصل اول برنامه «پایان‌نامه» به کارگردانی و اجرای محمد طالبی و تهیه‌کنندگی حسین قربانی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. برنامه «پایان‌نامه» با هدف معرفی دستاورد‌های علمی دانشگاه‌های برتر کشور جلسات دفاع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری برتر را به‌صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

هدف اصلی برنامه بیان دستاورد‌های علمی در کنار آشنایی با جلسات دفاع برای علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی است.

برای تماشای فیلم جلسات دفاع فوق بر روی پیوندهای زیر کلیلک نمایید.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: