با تمرکز بر دریافت چالش‌ها و محورهای موضوعی مشخص از سمت سازمان‌ها و شرکت‌ها:

طرح نوآ 2 به نیمه راه رسید

16499 بازدید


دومین طرح نوآی دانشگاه شهید بهشتی بصورت تقاضامحور با تمرکز بر دریافت چالش‌ها و محورهای موضوعی مشخص از سمت سازمان‌ها و شرکت‌ها به ایستگاه انتخاب و تعیین طرح های اولیه در مراکز نوآوری رسید.

سارا پناهی دبیر اجرایی دومین رویداد نوآ و کارگزار برگزاری رویدادهای پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: آخرین مهلت دریافت ایده‌های نوآورانه نوا 25 تیر 1402 بود که مجموعا 347 طرح دریافت شد. در بررسی اولیه توسط کمیته پذیرش و ارزیابی و داوری طرح ها 81 تیم موفق به راهیابی به پیش رویداد طرح نوآ شدند.

پناهی در ادامه خاطر نشان کرد: ادامه فرآیند رویداد به اینصورت خواهد بود که تیم‌های پذیرفته شده یک دوره آموزشی و منتورینگ فشرده یک ماه و نیمه خواهند داشت. در این مدت تیم ها برای شروع کسب و کار خود و ارائه به سرمایه‌گذاران اماده می‌شوند.

وی افزود: ازجمله سرمایه‌گذارانی که در این رویداد تقاضا محور، چالش‌های خود را مطرح کرده و با توجه به نیاز خود برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها اعلام امادگی کردند، شرکت دیوار در حوزه طراحی چت بات‌های فروش و واقعیت افزوده تا سقف 500 میلیون تومان و همچنین شتابدهنده هاب اول بهشتی در حوزه‌های آموزش سرگرمی، بازی‌سازی و هوش مصنوعی تا سقف 300 میلیون تومان هستند.

پناهی همچنین توضیح داد: بیشترین تیم‌های پذیرفته شده مربوط به مرکز نوآوری پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی است. تیم‌های اولیه انتخاب شده مربوط به 18 مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی هستند، بدین معنا که تمامی مراکز نوآوری در دومین رویداد نوا نیز پویا و فعال و دارای تیم‌های ورودی هستند که این موضوع باعث توسعه و پیشرفت اکوسیستم کارآفرینی و همچنین تقویت تیم‌های دانشجویی و نوآور بصورت عملیاتی می‌شود.

گفتنی است طرح نوآ با تاکید بر ایجاد انگیزه، نشاط، هم‌افزایی، آموزش و مشاوره نوآوران و کارآفرینان در جهت خلق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، خلاق و پذیرش تیم‌های نوآور دانشجویی و تیم‌های فناور با تکیه بر این مهم است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: