مدیر پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی:

پارک دانشگاه شهید بهشتی حامی تیم های فناور

12043 بازدید

 

 فاطمه گودرزی؛ مدیر پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به بسته‌های حمایتی این مجموعه ازتیم‌های فناور، گفت: حمایت‌های این پارک از شرکت‌ها و واحدهای فناور متنوع و با کیفیت است.

مدیر پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حمایت‌های این مجموعه از شرکت‌ها و واحدهای فناور‌، گفت: خدمات پارک‎‌های علم و فناوری شامل خدمات پشتیبانی، خدمات فنی-تخصصی و خدمات آموزشی و توانمندسازی است که خدمات پشتیبانی به دو دسته خدمات مالی و اداری دسته‎بندی شده‎اند.

وی افزود: در بخش مالی، معرفی نامه‌های قانونی به شرکت‎‌ها و واحدهای فناور جهت استفاده از معافیت‌‎های مالیاتی و بیمه‌ای، جذب منابع مالی از ارگان‌های دولتی برای حمایت از مؤسسات، شرکت‎‌ها و واحدهای فناور مانند هم‎افزایی با بانک‎ها یا ارائه تسهیلات در بخش تجاری‎سازی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق های پژوهش و نوآوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ارائه می‎‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه اداری نیز برای تسریع در روند فرایندهای واحدهای فناور، خدماتی از جمله دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، امکان استفاده از سالن‌های جلسات و سالن اجتماعات و استودیو، بهره‌مندی از آب، برق و گاز و پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های تأسیساتی، تجهیز و بازسازی مراکز، خدمات رفاهی مانند استفاده از رستوران، امکانات ورزشی دانشگاه و خدماتی نیز در حوزه اطلاع‎رسانی، تبلیغات و روابط عمومی به شرکت ها اعطا می‎شود.

 گودرزی تأکید کرد: اعطای معرفی‎نامه های قانونی به سازمان‎های مختلف، معرفی محصولات در سایت‎ پارک علم و فناوری دانشگاه و سایر درگاه اطلاع‎‌رسانی، خدمات نمایشگاهی از جمله معرفی شرکت و محصولات و خدمات آنها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌‎المللی و زمینه‌سازی برای حضور این شرکت‌‎ها در آن نمایشگاه‎‌ها، بررسی محصول در جهت اطلاع‌‎رسانی و برندسازی در کشورهای همسایه و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، از دیگر خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به واحدهای فناور و شرکت هاست. علاوه بر آن، شرکت‎‌ها و واحدهای فناور می‌توانند از خدمات فنی و تخصصی کارگزاران در دسترس و مستقر در پارک در حوزه‌های مختلف مالی و بیمه، حقوقی، خدمات دانش بنیان، منتورینگ و مشاوره و دیگر حوزه‌ها بهره‌مند شوند.

 وی بیان داشت: خدماتی به منظور ارتقا توان شرکت‌های فناور در جهت افزایش توانمندی ایشان در تجاری‌سازی محصول تولیدی ارائه می‌شود بدین منظور پارک علم و فناوری سالیانه متناسب با نیاز واحدهای فناور مستقر و در جهت بهبود وضعیت کیفی و کمی و ارتقای سطح علمی و فنی کارکنان شرکت ها و واحدهای فناور، به برگزاری کارگاه های آموزشی مبادرت می‌نمایند. این کارگاه های آموزشی می‌توانند آموزش در حوزه کسب و کار و در حوزه تخصصی فعالیت شرکت‌ها و واحدهای فناور باشد و شامل آموزش، مشاوره و منتورینگ می‌باشد برگزاری کارگاه‎ها در حوزه‌هایی مانند مالیاتی، بیمه، حسابداری، مارکتینگ و دیگر حوزه‎‌ها و همچنین حمایت از برگزاری رویدادها و بوت‎کمپ‎ها از جمله این خدمات می‌باشد.

مدیر پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این پارک در حوزه‌های مختلف و متنوعی واحدهای فناور و شرکت ها را پذیرش می‌کنند، اظهار داشت: می‌توان ادعا کرد تقریباً در همه رشته ها و تخصص‌ها و حوزه‌های فعالیت، امکان پذیرش برای تیم‌های فناور فراهم است. علاوه بر این پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در داخل محوطه دانشگاه مستقر است و در نتیجه هم جواری با دانشکده‌ها و پژوهشکده‌‎های مختلف تیم‌های فناور می‌توانند از امکانات و تجهیزات در زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی بهره‌مند گردند و در جهت تأمین نیروی انسانی خود نیز از ظرفیت دانشجویان و دانش‎آموختگان بهره گیرند. نکته دیگر اینکه، امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشکده‎ها و پژوهشکده‎ها نیز فراهم است؛ که این خود به نوعی حمایت از توسعه استارتاپ‎‌ها و شرکت‎ها و واحدهای نوآور و فناور است.

 گودرزی خاطرنشان کرد: از دیگر مزیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، احداث برج نوآوری در داخل محدوده دانشگاه‎ و بهره‎مندی تیم های فناور از ظرفیت های آن است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: