سامانه اطلاع یابی روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی (ساد) راه‌اندازی شد

9822 بازدید

سامانـه اطـلاع‌یابـی روابط عمومی دانشگاه شهیـد بهشتـی (ساد) راه‌انـدازی شـد.

دکتر امیرمحمد حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی با اعلام خبر فوق افزود: . سامانه اطلاع‌یابی روابط‌عمومی دانشگاه شهیدبهشتی (ساد) در بستر فضای مجازی با آدرس saad.sbu.ac.ir با هدف ایجاد کانال ارتباطی آسان و در دسترس راه‌اندازی شد.

 

رئیس اداره روابط عمومی با اشاره به ضرورت راه اندازی سامانه ساد خاطرنشان شد: هر سازمان موظف است کانال‌های ارتباطی خود را به صورتی بسیار آسان در دسترس مخاطبان خود قرار دهد؛ دسترسی اطلاعات در دانشگاه مساله‌ای حایز اهمیت است و باید به شکل‌های مختلف دسترسی مخاطبان و کاربران از جمله استادان، دانشجویان و کارمندان را به یکدیگر و همچنین به بخش‌های مختلف و مدیران واحدهای دانشگاه تسهیل نمود. همچنین لازم بود سامانه ای برای ارسال پیشنهادات و انتقادات به صورتی آسان وجود داشته باشد. از سوی دیگر در جهانی زندگی می کنیم که ایده‌های خلاقانه نقش محوری در ارتقای هر سازمان دارد.

دکتر حاجی یوسفی طراحی سهل الوصول  را ویژگی اصلی سامانه ساد دانست و افزود: هر فرد می‌تواند به راحتی در هر زمان که اراده کند از این طریق فکر، ایده، پیشنهاد، خبر و هر درخواست دیگری را در این سامانه ثبت نماید. سامانه بسیار سهل الوصول طراحی شده و هر کاربر با یک بار ثبت‌نام در سامانه می تواند هر زمان که بخواهد به آن دسترسی داشته باشد و ضمن ارسال محتوای مورد نظرش دایما آن را تا وصول نتیجه پیگیری نماید.

 وی افزود: به عبارت دیگر، کاربران علاوه بر ارسال محتوا می‌توانند آن را در سامانه پیگیری نمایید و ببینید در چه مرحله ای قرار دارد. برای نمونه همکاران عضو هیات علمی می توانند هرگونه یادداشت یا متن تحلیلی در باب مناسبتها یا در یک حوزه تخصصی را برای ما ارسال نمایند. هرگونه خبر موفقیت‌آمیز عضو هیات علمی یا دانشجو می‌تواند شامل متن و عکس و حتی فیلم در سامانه بارگزاری شود.

رئیس اداره روابط عمومی در خصوص دامنه فعالیت و کاربرد سامانه ساد تصریح کرد: بسیاری از استادان دانشگاهی هستند که یا با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند، یا در سمینار و وبیناری شرکت می‌کنند، یا کتابی و مقاله‌ای منتشر می‌نمایند و یا این که یک طرح پژوهشی داخل یا خارج سازمانی را انجام می دهند که همه این ها می‌تواند به راحتی از طریق این سامانه به اطلاع اداره روابط عمومی رسانده شود. مسلما حدود بیست هزار استاد، دانشجو وکارمند هر یک حداقل در سال یک خبر موفقیت‌آمیز در هر حوزه‌ای را دارا هستند که متاسفانه برخی از این موفقیت‌ها مجالی برای نشر و دیده شدن حداکثری نمی‌یابند چون که دسترسی به دانشگاه و روابط‌عمومی با دشواری‌ها و موانعی مواجه است اما این سامانه فرصت خوبی را فراهم می‌سازد تا مخاطب در هر زمان و مکان بتواند با خاطری آسوده آن خبر را در سامانه بارگزاری نماید. البته شیوه‌های مختلف دسترسی به اداره روابط عمومی از جمله تلفن، ایمیل، فکس و از طریق پلتفرم‌های فضای مجازی شامل آپارات، یوتیوب، تلگرام، لینکداین و اینستاگرام روابط‌عمومی فراهم شده است اما قابلیت سامانه اطلاع یابی دانشگاه (ساد) بسیار گسترده تر است و هر فرد براحتی می تواند با ما در تماس باشد و تقاضای خود را تا آخرین مرحله در سامانه ساد پیگیری نماید.

وی ادامه داد: اگر نقدی بر هر یک از واحدهای دانشگاهی دارید، اگر ایده ای خلاقانه و پیشنهادی برای بهبود و ارتقای فعالیت های دانشگاه دارید، اگر می‌خواهید مستقیم با رئیس محترم دانشگاه در ارتباط باشید، اگر موفقیتی کسب کرده‌اید و می‌خواهید متن خبر و عکس یا فیلم آن را در اختیار ما قرار دهید، اگر عکسی از دانشگاه گرفته اید یا از قبل در اختیار دارید و می خواهید در اختیار ما قرار دهید، اگر کلیپی از دانشگاه تهیه کرده اید و اگر می‌خواهید دورهمی‌های دانشجویی و استادی و کارمندی خود را به ما اطلاع دهید، این سامانه ظرفیت کامل برای این امور را دارد و این امکان وسیع را در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از بازنشستگان دانشگاه از میان کارمندان و اعضای هیات علمی و هم چنین دانش‌آموختگان دانشگاه رابطه‌ای نظام‌مند با دانشگاه ندارند و این سامانه می‌تواند فرصت و موقعیت بسیار مناسبی باشد تا با ما در ارتباط باشند.

دکتر حاجی یوسفی در پایان با دعوت از دانشگاهیان شهید بهشتی به استفاده از سامانه ساد تاکید کرد: ما همگی با هر سلیقه و هرگونه ویژگی‌ای که داریم حداقل در یک امر مشترکیم و آن عضویت در جامعه دانشگاه بزرگ شهید بهشتی است؛ هویت بهشتی‌ای ما و تعلق خاطری که به دانشگاه داریم ایجاب می‌کند به اداره روابط عمومی کمک کنیم تا دایما و نو به نو موفقیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان بهشتی را نشان دهد و چهره دانشگاه را ارتقا بخشد. امیدواریم با همت جمعی اعضای خانواده دانشگاه بزرگ شهیدبهشتی انبوهی از خبر و محتوا و گزارش و عکس و فیلم دریافت نماییم و بدین شکل هویت جمعی خود را تقویت کنیم. لطفا هم خود از این سامانه استفاده کنید هم آن را به دوستان خود توصیه نمایید.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: