اعضاء هیات مدیره باشگاه ورزشی دانشگاه شهیدبهشتی انتخاب شدند

6722 بازدید

​​​​​​​

نخستین مجمع عمومی باشگاه ورزشی دانشگاه شهیدبهشتی به منظور انتخاب اعضاء هیات مدیره و علی‌البدل باشگاه مذکور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علیرضا فارسی، معاون دانشجویی دانشگاه در توضیح ساختار فعلی این باشگاه ورزشی گفت: باشگاه ورزشی دانشگاه شهیدبهشتی، نخستین باشگاه ورزشی دانشگاهی کشور است که مجوز آن سال 1399 اخذ و در جلسه هیات رئیسه دانشگاه مصوب شد.

وی افزود: هیات مدیره مرکب از ۵ عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل است که توسط مجمع عمومی از بین اعضاء مجمع یا خارج از آن برای مدت ۴ سال انتخاب می‌شود؛ رئیس و نایب رئیس در انتخابات داخلی هیات مدیره انتخاب خواهند شد.

در ادامه دکتر امیررضا خادم، عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه با تاکید بر اهمیت تخصیص بودجه به ورزش در دانشگاه گفت: دانشگاه بهترین محل برای سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش و فرهنگسازی است؛ بنابراین هزینه‌های توسعه ورزش یعنی استعدادیابی و حمایت از افرادی که علاقمند به شروع ورزش هستند باید پرداخت و این مهم باید در حوزه ورزش همگانی در باشگاه ورزشی دانشگاه انجام شود.

 

میزبانی و شرکت دانشجویان دانشگاه در مسابقات ورزشی مجازی در دوران شیوع کرونا

دکتر هدی مزینی رئیس مرکز تربیت بدنی دانشگاه شهیدبهشتی در ارائه گزارشی از فعالیت‌های ورزشی دانشگاه گفت: با توجه به شرایط موجود در سال گذشته در بخش قهرمانی مسابقات مجازی برگزار شد که دانشجویان در مسابقات مجازی تکواندو، ووشو، تیراندازی، تنیس روی میز، پیلاتس، شطرنج و کاراته شرکت و مدال‌های طلا، نقره و برنز کسب کردند؛ علاوه بر این دانشگاه میزبانی مسابقات مجازی هندبال، بسکتبال و بزرگداشت مرحوم دکتر مظلومی‌نژاد را بر عهده داشت.

وی افزود: در بخش عملکرد ورزش‌های همگانی، جشنواره‌های فصلی مانند پیاده‌روی‌های همگانی در فصل پاییز و فعالیت‌های ورزشی دانشجویان خوابگاهی، مشارکت در مسابقات مجازی مانند شطرنج، دارت و طناب زنی و همچنین میزبانی شطرنج و بسکتبال در بین دانشگاه‌های کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از اقدامات مثبت که باعث شناسایی افراد شد، تکمیل فرم پیشینه دانشجویان جدیدالورود در مرحله ثبت نام بود. علاوه بر این در شرایط اقتصادی فعلی، در نهضت داوطلبانه بهره خوبی از دانشجویان داوطلب گرفتیم.

رئیس مرکز تربیت بدنی دانشگاه در پایان تصریح کرد: سرانه اماکن سرپوشیده دانشگاه یکسال قبل۷۴۰۰ متر بوده است که جدیداً ۱۴۰۰ متر به آن اضافه شده است. همچنین سرانه اماکن روباز ۲۲ هزار متر مربع بوده و در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۰ متر به آن اضافه شده است.

در ادامه جلسه نمایندگان دانشجویان مطالباتی مانند کاهش هزینه ورزش در فضاهای ورزشی تحت نظارت مربی و اطلاع ‌سانی بهتر  ورزش‌های همگانی در دانشگاه را مطرح کردند.

حسن ختام این جلسه، انتخاب اعضاء هیات مدیره و علی‌البدل باشگاه ورزشی دانشگاه شهیدبهشتی شامل دکتر علیرضا فارسی، دکتر هدی مزینی، دکتر مهین فرهادی زاد به عنوان عضو خبره علوم ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر ملایی، دکتر امیررضا خادم، دکتر اسپرورین و محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بود.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: