صفحه اصلی
برگزاری مراسم روز جهانی صلح (با رعایت موازین بهداشتی)
  • 1021 بازدید

مراسم روز جهانی صلح سال 1399 (2020)، با رعایت موازین بهداشتی، به میزبانی کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی، انجمن مطالعات صلح ایران، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران در سالن ایران زمین با حضور جمعی از صاحبنظران و فعالان حوزه صلح و حقوق زنان و مهمانان ویژه مراسم، دکتر شکرالله کریمیان، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (به نمایندگی از ریاست محترم دانشگاه شهید بهشتی)، آقایگل احمد انوری، دبیر اول سفارت افغانستان، دکتر سید عباس حسینی نیک، مدیر انتشارات مجد، آقای محمدرضا تقی پور، رئیس موزه صلح تهران برگزار شد.
سخنرانان این مراسم عبارت بودند از:

-    مهندس محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران

-    دکتر حسین میرمحمد صادقی، رئیس مرکز و کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی

-     دکتر محمود عباسی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری

-    پیام ویدیویی دکتر معصومه ابتکار، معاون امر زنان و خانواده ریاست جمهوری

-   پیام ویدیویی آقای آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد (این پیام توسط دفتر اطلاعات سازمان ملل در تهران به فارسی ترجمه و زیرنویس شده و جهت پخش در این مراسم، در اختیار کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی قرار گرفت)؛ 

-    دکتر مجتبی مقصودی، رئیس انجمن مطالعات صلح ایران

-    دکتر سید ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران

-    دکتر سید عباس حسینی نیک، مدیر انتشارات مجد

-    دکتر زهرا نژادبهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران

در خلال این مراسم، کتاب مجموعه یادداشت‌های «زنان و سایه بانی صلح در عصر پساکرونا» که حاصل تلاش مشترک محققانی از دو کشور ایران و افغانستان است، رونمایی شد. ناشر این کتاب، انتشارات مجد بوده و مشارکت‌کنندگان در تدوین  و تنظیم این مجموعه، کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی، انجمن مطالعات صلح ایران و جمعیت حقوق بشر زنان هستند. دبیری این مجموعه را دکتر ندا حاجی وثوق و ویراستاری علمی آن را دکتر اصلی عباسی عهده‌دار بوده‌اند.

همچنین، در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی کودکان صلح برگزار شد و بوم صلح توسط سخنرانان و مهمانان این مراسم به نشانه صلح دوستی و تلاش مستمر دولت و ملت ایران برای ترویج صلح و نفی خشونت، امضاء شد.

IMG_20200924_133049_344.jpg


IMG_20200924_134508_517.jpg

IMG_20200924_135825_979.jpg


IMG_20200924_140539_614.jpg

World Peace Day 2020  1399.jpg

افزودن نظرات