آزمایشگاه بیوشیمی

آزمایشگاه بیوشیمی در راستای زمینه های تحقیقاتی در خصوص تاثیر تمرین بر روی تغییرات در فاکتورهای بیوشیمیایی و هماتولوژیکی، حمایت از آزمون های عملکردی فیزیولوژی ازطریق تجزیه وتحلیل گازها و لاکتات به منظورارزیابی عملکرد ورزشکاران مجهز به انواع مختلف تجهیزات آزمایشگاهی ذیل می باشد.

یخچال -70 درجه

به منظور نگهداری نمونه های آزمایشگاهی مثل خون یا بافت استفاده می شود. هر قسمت داراي یک درب بیرونی و یک درب داخلی می باشد. داراي دو ردیف لاستیک داخلی از جنس سیلیکون و یک ردیف لاستیک مگنت دار از جنس pvc
- داراي یک دستگیره اهرمی به همراه یک قفل
- داراي دو عدد لولاي بیرونی و دو عدد لولاي داخلی
- عایق پلی پروتان به ضخامت 16 سانتی متر

11.jpg



12.jpg

دستگاه آلایزا ریدر
دستگاه الایزا ریدر بایوتک توسط نمایندگی بایوتک در ایران داراى فـتـومـتـریــک تــک و دو طـول مـوجـی و end point photometer system مـحـدوده طـول مـوج: 400 to 750 nm مـحـدوده اپـتـیـکـال دنـسـیـتـى: ( 0 - 3 ) OD مـخـصـوص مـیـکـروپـلـیـت هـاى 24, 12, 6 , 48 و 96 خـانـه اى دارای4 فـیـلـتـر 630 , 490 , 450 , 405 nm دارای ظرفـیـت جایگـزیـنـی 5 فیلـتـر منبع نوری: تنگستن – هالوژن قدرت تفکیک پذیری 0.001 OD = (Resolution) دقت دستگاه ( accuracy) : 1% at 2 OD تکرارپذیری دستگاه: 0.5 % at 2 OD داراى پـورت RS 232 و پـورت پـریـنـتـر الایزا ریدر بایوتک Biotek Elx800
دستگاه الایزا ریدر و خوانش گر الایزا نیز نامیده می شود. یک اسپکتروفتومتر تخصصی بوده که به منظور قرائت نتایج فتومتریک آزمایش الایزا طراحی شده است. از تکنیک الیزا به منظور تعیین حضور آنتی بادی ها یا آنتی ژنهای اختصاصی در نمونه ها استفاده می شود. این تکنیک براساس تشخیص یک آنتی ژن یا آنتی بادی روی یک سطح جامد به صورت مستقیم یا ثانویه، به کمک آنتی بادی های نشاندار و ایجاد شدن محصولاتی استوار است که می توان آنها را توسط اسپکتروفتومتر خواند. واژه الایزا(ELISA) اختصاری از کلمات(Enzyme-Linked Sorbent Assay) است.
10.png

سیتم وسترن بلات
وسترن بلات یکی از متدهای ایمنواسی میباشد که برای آشکار سازی پروتئین در بافتها و مایعات مختلف کاربرد دارد. این روش یک روش ترکیبی از الکتروفورز و انتقال پروتئین ها به یک فاز جامد می باشد. وسترن بلات اغلب به عنوان یک روش برای بررسی و تائید حضور یک آنتی بادی در بدن برای تائید بیماری هایی مانند ایدز و یا بیماری لازم می باشد. برای انجام این تست نمونه به صورت یک لکه در انتهای لایه ژل قرار داده میشود. معمولا نمونه ها و کنترل با رعایت فاصله مناسب در کنار هم قرار داده می شوند. پروتئین موجود در نمونه تحت جریان الکتریکی که در محیط ایجاد میشود بر اساس سایز از یکدیگر جدا شده و باندهایی را بر روی این لایه ژل ایجاد می کنند. سپس این نوار های ایجاد شده از نمونه و کنترل به یک غشا نیتروسلولز از طریق تماس غشا با ژل انتقال داده میشود و در نهایت برای آشکارسازی پروتئین های موجود در نمونه که به غشا اتصال پیدا کرده اند از آنتی بادی نشانه دار ضد پروتئین مورد نظر استفاده می شود. برای مثال برای تائید بیماری ایدز بعد از جداسازی پروتئین ها و انتقال به غشا آنتی بادی نشاندار علیه آنتی بادی ساخته شده در بدن انسان به غشا اضافه کرده و در انتها از مقایسه باندهای آشکار شده با الگوهای حاصل از کنترل مثبت و منفی به تائید بیماری و یا رد آن می پردازند.
این روش آزمایشگاهی دارای ۳ مرحله است:
اول: انتقال به ژل الکتروفورز
دوم: انتقال به غشاء نیتروسلولز
سوم: شناسایی پروتئین اختصاصی
ابتدا پروتئین‌های تفکیک شده بر روی ژل الکتروفورز به غشاء منتقل می‌شود. سپس از پادتن‌ها (آنتی بادی‌ها) برای مشخص کردن پروتئین‌ها استفاده می‌شود.
08.jpg09.jpg 
ساتتریفیوژ یخچال دار مدل U320
سانتريفوژ نمودن يکي از روشهاي جدا سازي است که در آن با استفاده از نيروي گريز از مرکز، قسمت هاي سبک تر يک محلول، مخلوط ويا سوسپانسيون، از قسمتهاي سنگين تر آن جدا مي شود.
اساس عمل سانتريفوژ، حرکت دوراني حول يک محور ثابت است .
 
Performance:
-High RCF 21328
-Extremely short run-up and run-down times
Design
-Metal housing, Metal Lid
-Stainless steel centrifuging chamber
-Viewing port in the lid
Refrigeration (U-320R)
-Infinitely variable setting from -20 °C to +40 °C
-Fast Cool function
 
 
 
 
 07.jpg
هود لامینار AZ/LM920 class II type A
محفظه ای برای تهویه کردن می باشد که از پرسنل‚ محصولات و محیط کار محافظت می کند. برای حفاظت از پرسنل دارای یک درب در جلو و جریان هوای درونی است همچنین برای حفاظت از محصول دارای جریان هوای عمودی از بالا به پایین هود می باشد که قبل از ورود به محفظه از فیلتر هپا عبور می کند این هود برای حفاظت از محیط کار هوایی که از هود خارج می شود را نیز از یک فیلتر هپا عبور می دهد که این فیلتر علاوه بر آن از ایجاد فشار مثبت در داخل هود نیز جلوگیری می کند.
مشخصات فنی لامینار:
• ابعاد 85×120×220 سانتی متر
• سیستم هوادهی عمودی‚ درب آن شیشه ای برقی
• جنس بدنه از ورق فولادی با پوشش رنگ الکترواستاتیک و پایه های چرخدار
• میز کار از استنلس استیل قابل گذاشت و برداشت جهت شستشو و اتوکلاو
• دارای لامپ روشنایی و لامپUV ‚ شیر گاز ‚ پریز ‚ پایه چرخدار و شیر تخلیه
• مجهز به پنجره های جانبی  
• مجهز به فیلتر هپا با راندمان 99/997 به ابعاد 100×500×1100 میلی متر
• دارای یک عدد فیلتر اگزوست هپا در ابعاد 150×300×300 میلی متر
• مجهز به 3 عدد فن سانتریفوژ 2800 با صدای کمتر از 60دسی بل
• دارای برد دیجیتال و ساعت کار مفید فیلتر(3000 ساعته)و سیستم ایمنی لامپUV با تایم 15 ثانیه تاخیر جهت دور شدن اپراتور از کنار دستگاه قبل از روشن شدن و همچنین سیستم هشدار دهنده نوری و صوتی در هنگام بالا رفتن شیشه بیش از حد مجاز
• سهولت در تعویض فیلتر و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و دسترسی راحت به کلیه قطعات دستگاه
• ساخت دستگاه توسط مدرن ترین دستگاه های تمام اتوماتیک CNC
• به لطف الهی این دستگاه پس از گذراندن کلیه آزمایشات میکروبی‚ ذره شماری‚ نور‚ صدا و سایر موارد موفق به دریافت لوح و مجوز تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه مرجع سلامت گردیده که در زمان فروش دستگاه گواهی کنترل کیفی تمامی اجزاء ارسال خواهد شد.

06.jpg



 اتوکلاو 10 لیتری
دستگاه اتوکلاو یا دستگاه اتوو با استفاده از حرارت بخار آب تحت فشار، برای استریل کردن به کار می رود. دستگاه اتوکلاو در محفظه بسته در دمای بالاتر از C°100 آب را به بخار تبدیل می کند. به دلیل استفاده از حرارت مرطوب می توان دمای استریل کردن را C°40-30 کمتر از فور ( هوای خشک ) نگه داشت، در نتیجه مواد و وسایل حساس به حرارت مثل بعضی پلاستیک ها، وسایل و تجهیزات ، محیط های کشت ، نمونه های آلوده و غیره را می توان با این دستگاه استریل کرد.
توضیحات فنی
بدنه بیرونی از جنس فایبر گلاس با کیفیت بسیارعالی خود رنگ یا استیل و لوله و اتصالات از جنس فسفر ، برنز و یا استیل 316 ضد اسید و ضد زنگ
ولتاژ ورودی    220 V
جریان اولیه    16 A
توان مصرفی    1 KW

 05.jpg
انکوباتور
یک ابزار آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه‌های بیولوژی برای کشت و رشد دادن نمونه‌های زنده مانند سلول‌ها یامیکروب‌ها به کار می‌رود. این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد ارگانیسم‌های زنده فراهم می‌کند.
04.jpg



روتولب (شکیر ارلن- بالن)
شیکر ارلن – بالن دیجیتال جدید با میکروپروسسور دیجیتال و قابل کنترل برای سرعت و تنظیم زمان با ابعاد 28*30 که دارای میله های نگهدارنده ارلن با پوشش پلاستیکی روی سطح نگهدارنده.
03.jpg


سانتریفیوژ هماتوکریت
۱- دستگاه دارای نشان استاندارد ملی ایمنی ۲۰-۴۲۳۲ از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد.
۲- دستگاه دارای صفحه نمایش L.C.D بوده و فرامین بوسیله میکرو کنترولر انجام می گردد.
۳- سرعت دستگاه بین ۱۲۵۰۰-۱۰۰۰۰ دور در دقیقه قابل کنترل می باشد.
۴- دارای خط کش دوار بوده و سهولت و سرعت قرائت نتیجه آزمایش را امکانپذیر می نماید.
۵- بدنه دستگاه از مواد ABS با طرحی زیبا ساخته شده است .
۶- دارای یک سال گارانتی
۷- ابعاد دستگاه ۲۸ × ۲۸ × ۲۴ سانتیمتر

02.jpg



سانتریفیوژ هماتوکریت
۱- دستگاه دارای نشان استاندارد ملی ایمنی ۲۰-۴۲۳۲ از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد.
۲- دستگاه دارای صفحه نمایش L.C.D بوده و فرامین بوسیله میکرو کنترولر انجام می گردد.
۳- سرعت دستگاه بین ۱۲۵۰۰-۱۰۰۰۰ دور در دقیقه قابل کنترل می باشد.
۴- دارای خط کش دوار بوده و سهولت و سرعت قرائت نتیجه آزمایش را امکان پذیر می نماید.
۵- بدنه دستگاه از مواد ABS با طرحی زیبا ساخته شده است .
۶- دارای یک سال گارانتی
۷- ابعاد دستگاه ۲۸ × ۲۸ × ۲۴ سانتیمتر
01.jpg
ترموسایکلر
ترموسایکلر دستگاهی است که DNA را در دماهای مختلف تکثیر می کند. تکنیک PCR در اواسط دهه 1980 توسط کری مولیس معرفی شد و باعث تحول مهمی در بیولوژی شد. با این روش می‌توان قطعات DNA از سلول‌های مختلف و نمونه‌های بیولوژیک مجهول و مشکوک، زنجیر مفرد DNA با ملکول‌های RNA و حتی DNA از یک سلول تنها را تکثیر نمود.


001.jpg



بن ماری
بن ماری از واژه فرانسوی bain marie به معنی حمام آب که معادل انگلیسی آن water bath می باشد گرفته شده است. این دستگاه برای گرم کردن تدریجی و یکنواخت، به محلول ها در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود. محدوده دمایی بن‌ماری‌  كه به طور طبیعی و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از دمای اتاق تا 100 درجه سانتی گراد می بایست باشد.

002.jpg

هات پلیت با همزن مغناطیسی
دستگاه هات پلیت با همزن مغناطیسی می تواند همزمان در حالیكه مایع درون ظرف را گرم می كند آن را هم بزند. این دستگاه از یک صفحه حرارت دهنده که معمولا از جنس آلومینیوم فشرده می باشد، تشکیل شده است. این صفحه دارای مشخصاتی از جمله توزیع یکنواخت گرما و مقاوم در برابر شوک حرارتی، مواد شیمیایی و اکسید شدن می باشد.
صفحه کنترل دارای دو ولوم می باشد یکی که مشخص کننده دمای صفحه حرارت دهنده است که معمولا تا 300 درجه سانتیگراد را حرارت می دهد و با ولوم دیگر که مربوط به موتور است می توان سرعت چرخش سیستم مغناطیسی دستگاه را تنظیم نمود. معمولا در حالت كلی همزن 1500 تا 2000 دور در دقیقه می زند.
003.jpg

ترازو
این ترازو با دقت و کیفیت بسیار بالا برای توزین دقیق در کلیه آزمایشگاهها کاربرد دارد.
دارای محفظه شیشه ای بزرگ با درب کشوئی
کالیبراسیون داخلی بصورت فول اتوماتیک
دارای قابلیت های :
قطعه شماری -  نمایش درصد وزنی – آمارگیری
توزین نمونه های متحرک - بررسی وزنی - جمع بندی وزنی
تعیین دانسیته جامدات و مایعات
نگهداری و نمایش بیشترین مقدار وزنی
قابلیت اتصال به کامپیوتر و پرینتر از طریق کابل RS232
دارای واحدهای وزنی مختلف
مجهز به نشانگر تراز
توزین نمونه های مختلف در یک ظرف و نمایش مجموع وزنی نمونه ها در پایان

004.jpg

PH متر
اسید سنج و یا PH  متر دستگاهی است که به منظور اندازه گیری میزان اسیدی یا قلیایی بودن مایعات بکار می رود .

005.jpg

اگری گیشن


006.jpg