آشنایی با روابط عمومی

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد  و در این راستا اداره روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، عهده ‌دار ایجاد، تسهیل و توسعه تعامل سازنده بین کارکنان، مدیران، استادان، دانشجویان و مخاطبان بیرونی دانشگاه بوده و تلاش دارد ضمن ایجاد اعتماد، همگرایی و جلب مشارکت آنان، نقش مؤثری در توسعه و ارتقای جایگاه آن ایفا نماید.

این واحد با ایجاد و تقویت ارتباطات درون سازمانی وارتباطات مردمی و اطلاع رسانی و اطلاع جویی شفاف در جهت تامین نیازهای افکار عمومی و مدیران آن گام برداشته و با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد این دانشگاه، نظیر پیشینه قوی، خودباوری، پشتکار و روحیه جستجوگری و حساس به مسائل اجتماعی با تکیه برانباشت اطلاعات و تجارب نهفته و توانمندی‌ کارکنان خود به عنوان سرمایه ارزشمند و بنیادین و با بهره‌گیری از ابزارها و فنون ارتباطی نوین، تلاش دارد خدمات خود را به آحاد جامعه و رسانه‌های ارتباط جمعی ارائه نماید.

ما در روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، با الهام از اصول متعالی مکتب اسلام و اخلاق حرفه ای به این ارزش‌ها پایبندیم:
​​​​​​​
  • صداقت، امانتداری و رازداری
  • توجه به کرامت انسانی و رشد معنوی کارکنان و مخاطبان
  • اهتمام ویژه به اطلاع‌رسانی منصفانه و حفظ مصالح و منافع عموم
  • نظم‌گرایی، وقت‌شناسی و احترام به قوانین و مقررات و استانداردها
  • ارج نهادن به نیروی انسانی شایسته با نگرش دانش‌محور در فعالیت‌های حرفه‌ای
  • حفظ آبروی افراد و رعایت حریم خصوصی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی
  • ​​​​​​​